Ny Öresundallians skapar 200 bostäder i Malmö

Report this content

Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling ABs senaste uppdrag är att tillsammans med danska ELF Development och JJW Arkitekter utveckla och genomföra ett bostadsprojekt i Limhamns Sjöstad i tre etapper. Totalt omfattar projektet cirka 200 bostadsrätter. Säljstart för etapp ett i beräknas till tidig höst 2017.
fastighetsmarknaden.

Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling är nya aktörer i Skåne. Bolaget ägs och drivs av Claes Jeppsson och Håkan Samuelsson som tillsammans har över 50 års bred erfarenhet av bygg- och fastighetsbranschen från såväl privat som offentlig verksamhet och med speciellt fokus på stads- och bostads-utveckling. Som fristående projektutvecklare har Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling möjlighet att skapa nya allianser som gynnar utvecklingen i regionen. Claes Jeppsson:
– Vi är stolta över att ha fått förtroendet av ELF Development och ser fram emot att skapa ett riktigt bra projekt i Limhamns Sjöstad tillsammans med ELF, JJW och andra partners. Genom samarbetet med ELF Development och JJW introducerar vi nya aktörer och nya arbetssätt för att ska fler bostäder och bättre stadsmiljöer i Skåne. Tillsammans med JJW är vi involverade i utvecklingen av Amiralstaden i Malmö och har även uppdrag åt Lunds kommun med utvecklingen av Öresundsvägens utvecklingsområde och Ideon.

Vid kajkanten i Limhamn
ELF Development har under senhösten 2016 förvärvat den aktuella byggrätten, fastighetsindelad i tre fastigheter, av det svenska bostadsutvecklingsföretaget BONAVA. Fastigheterna, som ligger närmast kajkanten i Limhamns Sjöstad, har färdig detaljplan och kommer att utvecklas till attraktiva bostadsrätter med planerad säljstart under hösten 2017.

ELF Development har idag en projektportfölj för utveckling på ca 200 000 kvadratmeter i Storköpenhamn. En del av detta utvecklas för förvaltning i den egna fastighetsportföljen, som idag har ett värde på ca 1,8 miljarder svenska kronor. Ludvig Find, VD ELF Development:
Den skånska bostadsmarknaden är högst intressant. Samarbetet med Jeppsson+Samuelsson Projektutvekling är en del i vår långsiktiga strategi som även innebär att vi kommer att etablera ett kontor och en organisation i Malmö för framtida förvärv och bostadsutvecklingsprojekt i Sverige.

Kontakta oss för ytterligare information:

Claes Jeppsson,
Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling
E-post: claes.jeppsson@jsprojektutveckling.se

Håkan Samuelsson, Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling
Tel: 070-52 00 923
E-post: hakan.samuelsson@jsprojektutveckling.se

www.jsprojektutveckling.se

Kort om Jeppsson+ Samuelsson Projetutveckling AB
Jeppsson+Samulsson Projektutveckling är ett fristående projektutvecklingsbolag med bostadsfokus som skapar och förverkligar bra boende och attraktiva livsmiljöer. Företaget är bildat av Claes Jeppsson och Håkan Samuelsson som båda har en lång och bred erfarenhet av bygg- och fastighetsbranschen med fokus på stads- och bostadsutveckling i Öresundsregionen och utvecklar projekt både i egen regi och i partnerskap med andra.
I partnerskap med ELF Development och JJW arkitekter har Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling en ambition att vara en kreativ och positiv kraft inom stadsutveckling och bostadsutveckling i regionen.
Läs mer om Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling och bolagets pågående projekt samt om tidigare referenser, www.jsprojektutveckling.se.

Bildtext: Projektet Kajkanten sett från Limhamns hamn. Projektet omfattar cirka 200 lägenheter i tre friliggande kvarter med en luftig och spännande arkitektur som innebär att de flesta lägenheterna kommer att få fina utblickar över hamnen och Öresund.

Taggar:

Snabbfakta

Jeppsson+Samuelsson Projektutveckling ABs senaste uppdrag är att tillsammans med danska ELF Development och JJW Arkitekter utveckla och genomföra ett bostadsprojekt i Limhamns Sjöstad i tre etapper. Totalt omfattar projektet cirka 200 bostadsrätter. Säljstart för etapp ett i beräknas till tidig höst 2017. Byggrätten för bostäder på cirka 20 000 kvm har förvärvats av det danska, väletablerade fastighetsbolaget ELF Development A/S som därmed gör entré på den svenska fastighetsmarknaden.

Citat

Claes Jeppsson, JS Projektutveckling
– Den skånska bostadsmarknaden är högst intressant. Samarbetet med Jeppsson+ Samuelsson Projektutvekling är en del i vår långsiktiga strategi som även innebär att vi kommer att etablera ett kontor och en organisation i Malmö för framtida förvärv och bostadsutvecklingsprojekt i Sverige.
Ludvig Find, VD ELF Development