JS Security sammanfattar tidigare kommunicerad information sedan noteringen

JS Security Technologies Group AB (‘’JS Security’’ eller ‘’Bolaget’’) avger idag onsdag den 2 juni 2021 en sammanfattning av tidigare kommunicerad information sedan noteringen på Spotlight Stock Market med bakgrund av den senaste tidens positiva händelser i Bolaget.

JS Security noterades på Spotlight Stock Market den 12 maj i år. Erbjudandet om 8 MSEK övertecknades kraftigt och den totala teckningen uppgick till cirka 103 MSEK från över 790 investerare, vilket motsvarade en total tecknings­grad om 1292 procent. Bolaget tillfördes genom erbjudandet 497 nya aktieägare.

För att vara i linje med Bolaget målsättning om transparens och kommunikation med marknaden så lanserade JS Security en ny Investor Relations-webbsida med tillhörande app, som syftar till att göra Bolagets finansiella kommunikation mer tillgänglig och användarvänlig för investerare, analytiker och aktieägare.

Bolaget har nu klivit in i en stark tillväxtfas där utveckling, strategiska partnerskap, samarbeten, försäljning samt bearbetning och intensifiering av redan upparbetade kunddialoger prioriteras.

I det initiala steget vidareutvecklas Bolagets grundinfrastruktur som i dagsläget är grunden till plattformen i Bolagets produkt Delta/NET, som i och med vidareutveckling även byter namn till Security-as-a-service. Detta i enlighet med Bolagets vision om att bygga en nationell självförsörjande infrastruktur inom säker datalagring. Vidareutvecklingen möjliggör nya intäktskällor för Bolaget i form av intäkter via licensavgift för utnyttjandet av Bolagets infrastruktur och blockkedja.

‘’Vi har sedan tidigare kommunicering initierat och påbörjat vidareutvecklingen av Delta/NET, som samtidigt kommer att byta namn till Security-as-a-service. Vi adderar dagligen nya byggstenar och arbetet fortlöper som planerat.’’, säger Pierre Grönberg, Head of Development

I linje med den expansionsstrategi som JS Security tidigare kommunicerat i memorandumet så skall nya kompetenser inom utveckling och försäljning rekryteras. Bolaget har under maj månad haft flertalet annonser ute på marknaden. Resultatet av annonserna har mynnat ut i 327 ansökningar från kvalificerade personer. Bolaget arbetar nu aktivt med att bearbeta dessa ansökningar för att handplocka de kompetenser som passar Bolaget bäst för att tillsätta dessa positioner snarast.

‘’Jag tycker att det är superroligt att se ett sånt stort intresse över att arbeta hos oss på JS Security. Samtliga ansökningar som har inkommit uppfyller de kompetenskrav som vi söker. Nu startar en aktiv urvalsprocess för att få fram de personer som passar in allra bäst hos oss. Vi tar nu nästa steg och växlar upp tempot ordentligt kopplat till både utveckling samt försäljning. De nya kommande rekryteringarna kommer att ta bolaget till nästa nivå.” säger Christopher Ramstedt, Operativ chef & IR-ansvarig

Christopher Ramstedt, Operativ chef & IR-ansvarig

JS Security är en svensk blockchain-baserad cybersäkerhetskoncern. Företagets kompetens ligger i utveckling av djupt teknologisk infrastruktur och tekniska plattformar baserat på blockchain-teknologi. JS Security erbjuder säker decentraliserad datalagring samt kompletterande applikationer primärt till B2B. De nuvarande kunderna återfinns i Skandinavien. JS Security har kontor i Helsingborg och huvudkontor i Stockholm.