JSB får prestigefylld utmärkelse av Volvo

Byggentreprenören JSB är stolt mottagare av Volvo Cars Quality Excellence Award – VQE. Utmärkelsen är ett erkännande till företag som levererar högsta kvalitet när det gäller såväl produkter och service som i affärsrelationen.

VQE innebär att JSB ligger i toppdivision enligt Volvo Cars högt satta kvalitetskriterier. Kriterierna gäller bland annat produktkvalitet och leveransprestanda liksom tillit, långsiktig kapacitet och hållbarhet.

– JSB är mycket stolta och glada över att tilldelas VQE. Det betyget placerar oss i högsta kvalitetsklass som leverantör till Volvo Cars. Det betyder mycket i vårt samarbete med Volvo Cars och för JSB i stort. VQE är ett av de finaste bevisen på uppskattning vi kan få och det inspirerar oss ytterligare i det fortsatta samarbetet, säger JSB:s Kvalitets- och Miljöchef Petra Waltersson.

Petra Waltersson menar att en viktig anledning till framgången är företagets helhetssyn på kvalitet. Det gäller allt från produktion till relationer och miljötänkande.

– Utmärkelsen är också viktig eftersom den är ett kvitto på att vår verksamhet håller vad den lovar. Vårt kvalitets- och hållbarhetstänkande genomsyrar hela organisationen, så jag hoppas att alla våra medarbetare tar åt sig av äran och känner uppmuntran och stöd i arbetet framåt, säger Petra Waltersson.

Ceremonin hölls hos Volvo Cars i Göteborg den 25 januari 2017 där JSB:s VD Pether Fredholm tillsammans med Petra Waltersson tog emot utmärkelsen.

John Svensson Byggnadsfirma AB (JSB) med huvudkontor i Karlshamn verkar i hela Sverige med typhuskonceptet JSB Bostad, samt främst i södra Sverige inom entreprenader, byggservice och projektutveckling i egen regi. Företaget har ca 280 anställda och en årsomsättning om ca 1 500 mnkr.

Meddelandet är utsänt av JSB.

För vidare information kontakta VD Pether Fredholm direkt 0708-310 255 eller pether.fredholm@jsb.se

Se även www.jsb.se