JSB har köpt mark i Svedala för att bygga bostadsrätter

Genom ett Marköverlåtelseavtal med Svedala Kommun har JSB köpt fastigheten 1:91 och bygger prisvärda och attraktiva bostadsrättslägenheter.

Bygget ska komma igång hösten 2017 för att sedan vara klart hösten 2018. Svedala kommun är mycket angelägna om att området Segestrand ska bebyggas då efterfrågan på bostäder i Svedala är stor. Diskussioner mellan Svedala kommun och JSB har pågått under hösten 2016 och sedan lett till att marköverlåtelseavtalet blivit JSB:s. Bostadsområdet Segestrand med attraktivt läge i Svedala påbörjades 2013 och har nu ca 200 lägenheter.

”Vi är mycket glada att få möjligheten att bygga bostadsrätter i Svedala kommun. Vi är övertygade om att vårt koncepthus Trygga Boendet är ett perfekt hus för den vackra platsen. Med huset kan vi erbjuda mycket bra kvalité till ett väldigt bra pris. Kort sagt, husen kommer passa perfekt in i sin naturnära omgivning.” säger Sara Nilsson

Tre stycken flerbostadshus i form av bostadsrätter ska byggas, alla med samma karaktär, två ska vara 3-våningshus och ett 4-våninghus. Totalt innehåller husen 40 lägenheter varav 20 stycken luftiga 2:or på 60 kvm samt 20 stycken 3:or på 72 kvm. Källare med förråd kommer finnas i ett av husen. Det ska även byggas två miljöhus med gröna tak och 32 stycken parkeringsplatser. En vacker utemiljö kommer att anläggas med gröna planteringar tillsammans med lekplats och dylika trevliga mötesplatser. Alla lägenheter har balkong och på markplan har man sin egen uteplats. Husen är JSB:s egna koncepthus, Trygga Boendet, som blivit en stor framgång i hela Sverige på grund av sin goda kvalité till ett bra pris.

”En fantastisk tomt och ett fantastiskt läge längs Sege å där vi kan bygga bra lägenheter med hög standard till ett väldigt bra pris! Husens utformning kommer smälta in perfekt i området och detta projekt kommer bli det sista längs Sege å” säger Robert Cardell

Svedala är en expansiv stad med arbete, skolor och bra kommunikation till bland annat Malmö och Köpenhamn. Samtidigt har staden lyckats bibehålla sin natur med ett vackert backlandskap, bokskogar, åkrar och sjöar för fina naturupplevelser. Segestrand är ett modernt bostadsområde omringat utav vacker natur med närhet till både kollektivtrafik och storstäder.

John Svensson Byggnadsfirma AB  (JSB) med huvudkontor i Karlshamn verkar i södra Sverige och Mälardalen inom Entreprenader, Byggservice och Bostadsproduktion. Företaget har ca 300 anställda och en årsomsättning om ca 1 500 mnkr.

Meddelandet är utsänt av JSB.

För vidare information kontakta VD Pether Fredholm direkt 0708-310 255 eller pether.fredholm@jsb.se

Se även www.jsb.se