JSB:s Trygga Boendet bygger hyreshus i Kristianstad

Report this content

I Vä utanför Kristianstad bygger JSB:s Trygga Boendet nya hyresrätter för AB Kristianstadsbyggen (ABK), kommunens största bostadsbolag.

– Enkel process och prisvärt, säger Pär-Ola Mårtensson, byggprojektledare, ABK.

Med JSB:s Trygga Boendet kan fler bo i hyresrätt till en rimlig hyra. De två husen i Kristianstad är ABK:s första hus i Trygga Boendet, men man planerar för ytterligare bostäder längre fram.

– Konceptet förenklar hela byggprocessen. Och bara tidsvinsten i upphandlingsskedet är stor. Detta tillsammans med produktionssättet i större serier gör att kostnaden blir lägre utan att göra avkall på kvalitet, säger Pär-Ola Mårtensson.

Målet är att de nya bostäderna ska stå klara för inflyttning sommaren 2016. I denna etapp handlar det om 16 lägenheter, två- och trerummare, fördelat på två tvåplanshus. Alla bostäder kommer att ha bland annat helkaklade badrum, klinkers och parkettgolv. Dessutom finns hiss i husen och generösa balkonger.

Med Trygga Boendet® stod JSB år 2011 som vinnare i SABOs tävling om nya tidens flerbostadshus. Sedan dess har JSB byggt och levererat över 700 lägenheter. Cirka 2 000 lägenheter är just nu i olika faser, från Trelleborg i söder till Umeå i norr.

John Svensson Byggnadsfirma AB (JSB) med huvudkontor i Karlshamn verkar framförallt i södra Sverige inom entreprenader, byggservice och projektutveckling i egen regi. Företaget har ca 250 anställda och en årsomsättning om ca 1 300 mnkr.

Meddelandet är utsänt av JSB.

För vidare information kontakta VD Pether Fredholm direkt 0708-310 255 eller pether.fredholm@jsb.se

Se även www.jsb.se