• JSB/

Ytterligare ett projekt för JSB på västkusten, nu mitt i Göteborg.

Genom en offentlig upphandling ska JSB:s typhus Trygga Boendet byggas i Centrala Göteborg med Framtiden Byggutveckling som beställare.

I uppdraget som JSB tagit sig an ingår att öka byggtakten och att effektivt bygga volym med kvalité till rimliga priser. Detta är i samband med en ny arbetsmodell som Framtiden Byggutveckling tagit fram för att främja konkurrensen inom byggsektorn. Detta har bland annat resulterat i en ökad flexibilitet för entreprenörer.

– Vi ser fram emot samarbetet med JSB, som blir en jättebra start i vårt fortsatta viktiga arbete inom industriellt byggande och koncepthus, säger Martin Blixt, VD på Framtidens Byggutveckling

67 hyreslägenheter i punkthus samt radhus ska byggas, varav JSB kommer att bygga 48 hyreslägenhet i punkthus. Detta ska delas upp i 4 stycken 3-våningshus som ska byggas vid Wadköpingsgatan på Hisingen i Göteborg. Resterande ska byggas av Götenehus och markarbete ska utföras av Svevia. Bostäderna överlämnas sedan till förvaltande bolag i Framtiden-koncernen.

– Med tanke på att Framtidens ambition är att succesivt nå en produktion av 1400 bostäder per år är det viktigt för JSB´s del att få komma in på denna marknad och visa vad vi är duktiga på, säger Pether Fredholm, VD på John Svensson Byggnadsfirma (JSB).

För vidare information kontakta:
VD Pether Fredholm

direkt 0708-310 255
eller pether.fredholm@jsb.se

Se även www.jsb.se

Taggar:

Citat

Vi ser fram emot samarbetet med JSB, som blir en jättebra start i vårt fortsatta viktiga arbete inom industriellt byggande och koncepthus.
Martin Blixt, VD på Framtidens Byggutveckling
Med tanke på att Framtidens ambition är att succesivt nå en produktion av 1400 bostäder per år är det viktigt för JSB´s del att få komma in på denna marknad och visa vad vi är duktiga på.
Pether Fredholm, VD på John Svensson Byggnadsfirma