Q4 - 2013 samt boksluts kommuniké

Report this content

Det har varit ett händelserikt år för koncernen som bildades under hösten 2013. Moderbolaget JSM Gruppen AB beslutade under sommaren 2013 att fokusera på finansiella tjänster och valde att omorganisera koncernen genom att bilda ett nytt moderbolag i finanskoncernen - JSM Financial Group AB (publ).

Sammanfattning av det fjärde kvartalet 2013 samt helåret 2013-09-30-2013-12-31

• Nettoomsättningen uppgick till 40,9 MSEK (3 månader).

• Rörelseresultatet uppgick till 17,9 MSEK (3 månader).

• Rörelsemarginalen uppgick till 43,8 %.

• Resultat efter skatt uppgick till 8,5 MSEK (3 månader).

• JSM Financial Group AB (publ) har bildats och förvärvat dotterföretagen JSM Capital AB (556686-9938) samt Cash2you Nordic AB (556365-1206). Förvärven av dotterföretagen är att betrakta som transaktioner under gemensamt bestämmande inflytande, då dotterföretagen sedan tidigare ingick i JSM Gruppen AB.
  • JSM Financial Group AB (publ) har emitterat ett obligationslån om 350 MSEK inom en ram om 500 MSEK med förfallodag den 31 mars 2017. Obligationslånet löper med en kupongränta på 8 % och avses noteras på en reglerad marknadsplats.

JSM Financial Group AB är ett holdingbolag som äger bolagen JSM Capital AB samt Cash2you Nordic AB. Bolaget startades 2013.

Dotterbolagen bedriver utlåning till allmänheten. Krediterna utgörs av blancokrediter om maximalt 25 000 kronor per person och dotterbolag med löptider mellan ett och fem år. Dotterbolagen är registrerade som finansiella institut hos Finansinspektionen. Bolagen marknadsför sig under varumärkena Cashbuddy och Cash2you. Mer information finns på respektive bolags hemsida.

www.cashbuddy.se

www.cash2you.se