JTI Sweden prisas för exceptionellt personalarbete

Internationella Top Employer Institute har återigen prisat JTI Sweden för enastående personalarbete. Utmärkelsen visar att företaget fortsätter ligga i Sveriges framkant, med höga betyg inom områden som utbildning, ledarskapsutveckling och successionsplanering. Top Employer motiverar utmärkelsen med (fritt översatt):

”Vår omfattande och oberoende analys har visat att JTI Sweden ger sina medarbetare exceptionellt bra förutsättningar och möjligheter till utveckling i alla delar av organisationen. Företaget har demonstrerat sin ledande ställning på HR-området och strävar alltid för att optimera anställningspraxis och medarbetarutveckling.”

För ett internationellt bolag som JTI, med över 27 000 medarbetare världen över, är det viktigt att kunna erbjuda bra möjligheter till utbyten och erfarenheter på flera marknader. Det är därför glädjande att koncernen lyckats uppnå Top Employer-utmärkelsen i inte mindre än 28 länder och utnämnts till Top Employer Global. På regionsnivå var JTI dessutom bäst bland samtliga företag i både Europa och Mellanöstern.

För mer information eller intervjuer, vänligen kontakta:
Joel Ibson
joel.ibson@jti.com

JTI Sweden är en stark utmanare på snusmarknaden med succésnuset LD och traditionella Gustavus. Allt vårt svenska snus tillreds i vår snusfabrik i Vårgårda. Vi är dessutom Sveriges ledande cigarettleverantör med internationella storsäljare som Camel, Winston och anrika svenska klassiker som Blend, Level, John Silver och Right.

Vår framgång bygger på genuin tobaksexpertis från världens alla hörn. JTI Sweden är ett dotterbolag till JTI, en av världens ledande tobaksproducenter med 27 000 anställda och verksamhet i över 120 länder. Hos oss arbetar experter på allt från butiksinredning och skyltning till tobaksblad och produktutveckling.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida: http://www.jti.com eller http://www.jti.com/sweden