JTI Sweden prisas med utmärkelsen Top Employer

Stockholm, 13 mars, 2014 – JTI Sweden har utsetts till Top Employer Sverige och Top Employer Europe 2014. Utmärkelserna delas ut av Top Employer Institute för förstklassigt arbete med personalfrågor. Institutets undersökning har granskats av oberoende Grant Thornton.

Det här är en fantastisk bekräftelse på att vi ligger i framkant i vårt personalarbete. Vi arbetar till exempel konstant för att erbjuda individuella möjligheter till utveckling, utbildning och karriär – att Top Employer Institutes undersökning bland annat gav oss hela 97 procent på området ”Training and Development” är därför extra roligt, säger Kristina Vera Jr, personalchef på JTI Sweden.

JTI Sweden är den svenska delen av JTI, ett av världens största tobaksbolag. I år har inte mindre än 25 av JTI:s marknader[i] blivit tilldelade Top Employer-utmärkelsen. Kristina Vera Jr berättar om fördelarna med att arbeta på ett multinationellt företag:

På JTI arbetar över 27 000 medarbetare, som representerar fler än hundra olika nationaliteter. Vi har flera globala verktyg för att ta tillvara på den talang som finns samlad i företaget. Bland annat arbetar vi med ett unikt system för medarbetarutveckling och individuell coachning, för att ge alla anställda möjligheten att utvecklas utifrån både personliga och affärsmässiga mål. Att arbeta hos oss medför dessutom ofta internationella erfarenheter, utbyten och kontakter.

Vi anställer med ett långsiktigt perspektiv och kommer att fortsätta satsa på våra medarbetare. Självklart siktar vi på att nå ännu högre resultat i kommande Top Employer- undersökningar, avslutar Kristina Vera Jr.

Joel Jönsson
joel.jonsson@jti.com

[i] I följande länder har JTI fått Top Employer-utmärkelsen: Armenien, Azerbajdzjan, Belgien, Bulgarien, Danmark, Frankrike, Georgien, Grekland, Italien, Kazakstan, Litauen, Moldavien, Nederländerna, Polen, Rumänien, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Taiwan, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Ukraina och Österrike.

JTI Sweden är ett dotterbolag till JTI, en av världens ledande tobaksproducenter. JTI har 27 000 anställda och verksamhet i 120 länder. I Sverige är JTI marknadsledande på cigarettmarknaden med några av landets mest välkända varumärken: Camel, Winston, Blend, Level, John Silver och Right. Snus marknadsförs och säljs under varumärkena LD, Camel och Gustavus. Allt vårt snus produceras i JTI:s egen snusfabrik i Vårgårda. Du kan läsa mer om JTI på vår hemsida: www.jti.com eller www.jti.com/sweden.