Vilken typ av Camel är du?

Inför sommaren släpps en begränsad utgåva av cigaretten Camel Blue. På det specialdesignade paketet har den välkända kamelen bytts ut mot helt andra djur. Nu kan konsumenten enkelt välja själv vilken typ av Camel de vill vara.

Förändringens tid är här. I alla fall för de som röker Camel Blue. Inför sommaren har nämligen paketet designats om för att ge användarna en helt ny visuell upplevelse.

– Varje år firar vi in sommaren genom att släppa Camel Blue i en begränsad specialutgåva. I år landade vi faktiskt i att ändra det som brukar vara mest heligt för alla i marknadsföringsbranschen, själva kännetecknet för varumärket, säger Ekaterina Porkhova, varumärkeschef på JTI.

Den ikoniska kamelen byts därför ut och användare kan själv välja bland ett antal mer eller mindre exotiska djur. De nya alternativen är istället björn, älg, bläckfisk, tiger eller alpacka. Alla formgivna för att tydligt påminna om den klassiska Camel-kamelen.

– Kamelen har funnits på våra paket ända sedan starten 1913, med årets design vill vi på ett diskret sätt leka med detta genom att lämna plats åt andra djur, avslutar Ekaterina Porkhova.

Det specialdesignade Camel Blue-paketen finns på marknaden från den 8 juni och cirka 6 veckor framåt.

Nahir Aslan

+46 8 456 00 00

Nahir.aslan@jti.com

JTI Sweden AB är ett av Sveriges största tobaks- och nikotinportionsbolag med internationella varumärken som Camel och Winston men också svenska klassiker som Blend, Level och John Silver. Cirka 140 personer arbetar på JTI Sweden, varav ungefär 80 jobbar på det skandinaviska huvudkontoret som är beläget i centrala Stockholm. Bolaget har sju år i rad certifierats som en Top Employer. JTI Sweden är en del av JTI som har 45 000 anställda jorden runt och har sitt huvudkontor i Genève, Schweiz. För mer information, besök www.jti.com.