Jula går för högtryck!

Julas försäljning har gått fortsatt starkt under första halvan av sommaren.

Vi ser samma trend på våra samtliga marknader och i alla våra säljkanaler. Det visar att vi är väldigt starka och gör rätt saker. Det är givetvis mycket glädjande, säger Julas vd Johan Sjöhagra.

Kontor

Julas försäljning fick en fin start på året och under våren sattes nytt försäljningsrekord. Den positiva försäljningsutvecklingen har fortsatt under sommaren.

Första halvåret har varit framgångsrikt och vi är extra starka i säsong. Det känns otroligt kul med en så fin utveckling. Vi har en organisation med engagerade och ansvarstagande medarbetare som klarar att möta en tuff marknad och samtidigt ta hand om våra kunder på ett bra sätt, säger Johan.

Även Julas e-handelsförsäljning går framåt.

– Vår e-handel har klivit fram ordentligt i sommar. I kombination med nya varuhusetableringar har det gett ett fint resultat. Samtidigt fortsätter våra befintliga varuhus att generera en stark försäljning, fortsätter Johan.

Erbjuder ett brett sortiment till låga priser

Johan ser Julas breda och prisvärda sortiment som en framgångsfaktor.

− Vi är glada att vi träffar rätt i våra sortiment och säljer starkt i de kategorier som vi vill vara starka i. Det i kombination med låga priser är en av nycklarna till Julas försäljningsframgångar, säger Johan.

Stark ägare ger stabilitet

Johan lyfter också fram Julas ägare, Karl-Johan Blank, och hans starka entreprenörsanda och driv som en viktig del av framgången.

− Ett familjeföretag med en stabil ägare skapar en trygghet, inte minst i de turbulenta tider vi lever i. Karl-Johan var med och startade Jula och har hela tiden jobbat och byggt upp Jula långsiktigt. Hans erfarenheter inom detaljhandel, fastighet och logistik tillsammans med viljan att satsa bidrar stort till Julas framfart, säger Johan.

Kundklubb med 5 miljoner medlemmar

Julas kundklubb, JulaClub, med över 5 miljoner medlemmar skapar också starka kundrelationer och är en viktig försäljningskanal.

− Vårt lojalitetsarbete bygger på ett långsiktigt kundfokus där vi paketerar kundupplevelser på ett enkelt och tydligt sätt. Det känns fantastiskt roligt att det finns så många trogna medlemmar. Det är ett kvitto på att vi är starka på marknaden och visar styrkan i Julas varumärke och sortiment. För oss är kunden allt och vår stora kundklubb är ett bevis på att vi gör rätt saker som våra kunder gillar, fortsätter Johan.

Full fart framåt!

− Nu fortsätter vi med full fart in i augusti! Vi är starkt fokuserade på det vi gör med kundnöjdheten i fokus. En nöjd kund är en återkommande kund och i kombination med ett brett sortiment till låga priser kommer vi att fortsätta utveckla Julas erbjudande på marknaden. Vi drivs av expansion och tillsammans tar vi hela tiden viktiga steg i Julas fortsatta utveckling och tillväxt, avslutar Johan.

För ytterligare frågor

Johan Sjöhagra, VD Jula AB, tel +46 708 614 784, e-mail johan.sjohagra@jula.se

Taggar:

Citat

Första halvåret har varit framgångsrikt och vi är extra starka i säsong. Det känns otroligt kul med en så fin utveckling. Vi har en organisation med engagerade och ansvarstagande medarbetare som klarar att möta en tuff marknad och samtidigt ta hand om våra kunder på ett bra sätt.
Johan Sjöhagra, vd Jula AB