Jula öppnar sitt 20:e varuhus i Polen

En bild som visar text, scen, butik, byggnad

Automatiskt genererad beskrivning

Den 16 november öppnar Jula sitt 20:e varuhus i Opole, Polen.

– Tack vare stadens läge, storlek och invånarantal kommer fler kunder att få tillgång till våra produkter och möjligheten att få uppleva ett fantastiskt Jula- varuhus, säger Arnold Brzezinski, Country Manager, Jula Polen.

Erbjuder ett brett och prisvärt sortiment

– Opole-regionen är ett mycket viktigt område i vår expansion, så jag är oerhört glad över att vi öppnar ett varuhus i Opole. Efter att vi berättat att vi skulle öppna i det här området har många väntat otåligt på Jula. Äntligen är vi klara och den 16 november slår vi upp portarna, säger Arnold.

Jag är övertygad om att invånarna i Opole inte bara kommer att uppskatta vårt sortiment utan även vår attraktiva prisbild. Dessutom kan vi nu erbjuda kunderna i Opole våra EMV-produkter som redan är mycket populära i andra delar av Polen, säger Arnold Brzezinski, Country Manager, Jula Polen.

Vill expandera

– Expansion ligger i vårt DNA. Vi vill motivera människor att förenkla sin vardag och skapa ett aktivt och lustfyllt liv. Och vi siktar alltid högre! Med Julas nya varuhus i Opole har vi hittat ett bra läge som vi tror starkt på och där vi kan erbjuda våra kunder i regionen bästa möjliga tillgänglighet, säger Johan Sjöhagra, VD på Jula.

Med öppningen i Opole får Jula inte bara en nytt varuhus utan också en bättre varuhustäckning i de sydvästra delarna av Polen. Det första polska Julavaruhuset öppnade 2011 i Targowek och det nya varuhuset i Opole blir det 132:a i ordningen totalt.

Johan Sjöhagra, CEO Jula AB

e-mail johan.sjohagra@jula.se