Jula stärker närvaron i Oslo - Etablerar sig på Alna

Julas expansion på den norska marknaden fortsätter.

Till hösten öppnar ytterligare ett Julavaruhus i Oslo-området, den här gången på Alna.

– Vi ser verkligen fram emot öppningen på Alna, en mycket stark handelsplats i Oslo som vi hållit koll på under lång tid, säger Johnny Albøge, landschef Jula Norge.

Jula är drivande i att skapa framtidens fysiska handelsområden och arbetar utifrån en långsiktig plan.

Två nya Julavaruhus i Oslo

− Vi satsar stort i Oslo-området och planerar att öppna två varuhus där under 2023. I maj slår vi upp portarna till ett nytt varuhus i Grini och med vår etableringen på Alna till hösten förstärker vi närvaron ytterligare, säger Johnny.

Jula erbjuder ett brett sortiment till låga priser. Med det nya Julavaruhuset på Alna kommer handelsplatsen att bli än mer attraktiv.

– Det är inte så ofta vi får möjlighet att öppna varuhus i den här typen av lägen, därför känns det här extra spännande. Vi ser en stor potential för varuhuset, i en fastighet med ett tydligt och bra skyltläge vid E6:an, säger Johnny.

Jula finns nära kunden

Närmsta granne blir A-möbler som, med sitt breda möbelsortiment, blir ett väldigt bra komplement till Jula.

– Vi vill finnas nära våra kunder och hjälpa människor att fixa saker själva och skapa förutsättningar för att kunna handla på det sätt kunden vill. Vårt hemmafixarsortiment stärker hela handelsområdet och vi tror att den här etableringen kommer att bli en av Julas starkaste i Norge, avslutar Johnny.

Julas nya varuhus på Alna blir cirka 2500 kvadratmeter stort, och ett 20-tal nya varuhusmedarbetare ska rekryteras. Det blir Julas 41:a varuhus på den norska marknaden, och det 128:e Julavaruhuset totalt.

För ytterligare frågor

Johnny Albøge, landschef Jula Norge, +47 679 222 11, johnny.alboge@jula.no

Om Jula

Jula Industri grundades 1979 i Sverige som ett familjeföretag på gården Jultorp utanför Skara, Sverige. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Sedan några år har företaget utvecklats till en av Sveriges största privatägda koncerner, Jula Holdingkoncernen, med verksamheter inom Retail, Fastigheter, Finans, Logistik, Hotell, Miljö och Energi. Jula Holdingkoncernens huvudkontor finns i Skara, Sverige, och koncernen har cirka 4500 anställda. Besök gärna www.julaholding.com för mer information.

Retailföretaget Jula är koncernens ursprung och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Detta erbjuds via en stark e-handel och totalt 125 varuhus, 65 i Sverige, 39 i Norge, 19 i Polen och två i Finland.

Mer om Julas historia hittar du på https://historia.jula.com/.

Taggar: