Avstämningsdag för sammanläggning av aktier i Jumpgate AB

Styrelsen i Jumpgate AB (publ) (”Jumpgate” eller ”Bolaget”) har, med stöd av bemyndigandet från årsstämman som hölls den 18 juni 2024, beslutat att avstämningsdag för sammanläggning av aktier ska vara den 3 oktober 2024. Genom sammanläggningen ska hundra (100) befintliga aktier läggas samman till en (1) aktie.

Sammanläggning av aktier

Årsstämman beslutade den 18 juni 2024 om sammanläggning av aktier varigenom hundra (100) befintliga aktier läggs samman till en (1) aktie. För att möjliggöra sammanläggningen beslutades även om ändring av bolagsordningens gränser för antalet aktier. Bolagsverket har registrerat dessa beslut. Styrelsen har nu, i enlighet med stämmans bemyndigande, fastställt avstämningsdag för sammanläggningen av aktiertill den 3 oktober2024.

Bolagets aktieägare behöver inte vidta några åtgärder för att delta i sammanläggningen. Aktieägarna kommer automatiskt att erhålla ett nytt, lägre, antal aktier i proportion till sitt innehav på avstämningsdagen den 3 oktober 2024. De aktieägare vars innehav av aktier på avstämningsdagen inte är jämnt delbart med sammanläggningskvoten hundra (100) kommer att erhålla aktier vederlagsfritt genom en av Bolagets större aktieägare för att innehavet ska bli jämnt delbart. Genom sammanläggningen minskar antalet aktier i Jumpgate från 1 158 516 632 till 11 585 166, med ett kvotvärde om 2,753977 kronor per aktie. Till följd av sammanläggningen kommer Jumpgates aktie att byta ISIN-kod. Från och med den 2 oktober 2024 handlas aktien med den nya ISIN-koden SE0023113154.

Tidplan

Följande tidplan gäller för sammanläggningen:

2024-10-01        Sista dag för handel innan sammanläggningen

2024-10-02       Första dag för handel efter sammanläggningen (från och med detta datum återspeglar aktiekursen effekten av sammanläggningen och Jumpgates aktie handlas med den nya ISIN-koden SE0023113154.

2024-10-03        Avstämningsdag sammanläggning

2024-10-04        Sammanläggning slutförd

Jumpgate AB är en oberoende grupp av spelutvecklingsbolag som grundades 2011 och omfattar fem spelstudios: Nukklear (Hannover), Tivola Games (Hamburg), gameXcite (Hamburg), Funatics (Düsseldorf) samt Tableflip Entertainment (Visby). Koncernen producerar och förlägger egna spel samt utvecklar spel och andra digitala produkter på uppdrag av externa företag. Gruppens bolag har etablerade samarbeten med starka industripartners och spännande produktportföljer med stor potential. Koncernen verkar på den globala marknaden, distribuerar sina spel världen över och har ett stort internationellt nätverk. För mer information se: www.jumpgategames.se