Serla synar Sverige efter lokala förbättringsprojekt

Report this content

Serla satsar på lokala upprustningar i den nya kampanjen ’Goda gärningar’ där 250 000 SEK ska användas till genomförandet av förbättringar över hela Sverige. Vem som helst kan anmäla ett bidrag där pengar behövs, gällande allt från nya matchtröjor för det lokala fotbollslaget till renovering av kvarterets lekplats. De fem mest populära och genomförbara bidragen får 50 000 SEK var för att realiseras.

Allt som behövs är en konkret idé för hur du vill förbättra någonting i din omgivning. Nominera ett lokalt förbättringsprojekt och få möjligheten att ta emot 50 000 SEK i bidrag för att genomföra ditt projekt. Du anmäler ditt bidrag på Goda gärningars kampanjsida www.serla.se och ditt förslag kan vara av vilken typ som helst. De 20 bidrag som får flest röster går till en jury som väljer 5 bidrag som får 50 000 SEK vardera för att genomföra förbättringen.

- Serla har under väldigt många år jobbat med hållbarhetsprojekt och miljöfrågor. Vi är också ett företag som är engagerade på lokal nivå i de städer som vi verkar. Kampanjen Goda Gärningar har vuxit fram som ett naturligt nästa steg där vi får engagera oss ännu mer på lokal nivå över hela Sverige, säger Thomas Lindström, marknadschef för Metsä Tissue i Skandinavien.

Exempel på lokala förbättringsprojekt:

• Upprustning av park
  • Nya matchtröjor till fotbollslaget
  • Lägeraktivitet för skolklass
  • Renovering av kvarterets lekplats

Kampanjen ordnas av Serla och Metsä Tissue och pågår under perioden 1/9 – 15/12 2011

Läs mer om kampanjen och skapa din egen nominering på www.serla.se

För mer information och pressbilder, kontakta:

Hans Johansson, Metsä Tissue
E-post: hans.johansson@metsatissue.com

Serla är ett ledande mjukpappersmärke i Norden och Baltikum som firar sitt 50-årsjubileum år 2011. Samtliga av Serlas produkter är producerade av återvunna fibrer och har beviljats den nordiska miljömärkningen Svanen. Serla erbjuder produkter som håller hög kvalitet till resonliga priser för hushållets alla behov.

Taggar: