PRESS RELEASE FRÅN JUNIOR PRODUCTIONS

Report this content

Bamse och hans vänner i ny show med nya dräkter på Fritidsresors Blue Village-anläggningar

Norskägda Junior Productions AS, med kontor i Oslo och Göteborg, levererar under vintern en ny Bamse-show och totalt 70 nya dräkter av Bamse och hans vänner till Fritidsresor. Fritidsresors order är värd cirka två miljoner svenska kronor. - Detta är utan tvivel den största satsningen någon skandinavisk koncern gjort på underhållning med kända barnfigurer, säger Jo Henning Kolstad, VD på Junior Productions. Responsen från de tre anläggningar där showen spelas idag är uteslutande positiv, tillägger han. Junior Productions nyskrivna barnshow med Bamse och vännerna Skalman, Lille Skutt och Vargen innehåller flera av de populära Bamsesångerna och bjuder på en spännande resa, "Bamse på semester". Det är dessutom första gången någonsin de olika figurerna får individuella röster. De nya Bamse-dräkterna har tagits fram i ett nära samarbete med Fritidsresor, BAMSE Förlaget AB och familjen Andréasson, som äger rättigheterna till Bamse. Ola Andréasson kommenterar de nya dräkterna: - De är mycket fina och vi är väldigt nöjda med resultatet. De nya dräkterna är nättare och lättare att använda i de ofta varmaförhållanden som råder på Fritidsresors resmål. Utseendemässigt är Bamse nu dessutom mer lik serietidningsoriginalet än tidigare. I avtalet med Junior Productions ingår utbildning av Fritidsresors barnklubbspersonal och artister, både i kostymhantering och upplärning av barnshowen. Samarbetet med Junior Productions går hand i hand med nöjeskoncernen 2Entertains avtal om underhållning för Fritidsresor. _____________________________________________ För mer information och bildmaterial, kontakta: Maria Blume, Junior Productions, tel 031-711 9920/070-2088481 eller Jo Henning Kolstad, Junior Productions AS, tel: +47 92885546 Junior Productions AS är ledande i Norden på underhållning med licensierade karaktärer från film och tv. Varje år uppträder vi med figurer som Byggare Bob, Mumintrollet och Spiderman på 1000-tals evenemang i hela Norden. Junior Productions AS representerar även Rainbow Productions Ltd, Europas ledande kostymtillverkare. I Sverige levererar vi dräkter för bl a Liseberg AB, EM i Friidrott 2006 och Strömma-koncernen.