• Jurek/

Jurek Institute – tar saken i egna händer och utbildar efterfrågad spetskompetens

Report this content

De senaste årens högkonjunktur har resulterat i en mängd bristyrken. Jurek Rekrytering & Bemanning ser hur utbud och efterfrågan av spetskompetens inom flera affärsområden inte längre möts och att personer allt oftare har en parallell förflyttning inom yrken istället för att utvecklas. Därmed startas 2019 Jurek Institute – ett nytt utbildningsinitiativ.

Rekryterings- och bemanningsföretaget Jurek utökar sin verksamhet genom initiativet Jurek Institute, för att snabbt kunna leverera efterfrågad kompetens direkt till arbetsmarknaden.

-       Vi har de senaste åren sett hur tillskottet av kompetens inom vissa yrken är för låg för att möta marknaden, ett problem som länge varit känt inom exempelvis IT-branschen. Vi ser dock hur detsamma tenderar att ske även inom finansiella och administrativa yrken, och samtidigt finns det många redan yrkesverksamma och erfarna personer som vill vidareutbilda och utveckla sig i sin yrkesroll, säger Shervin Razani, VD på Jurek.

Jurek Institute är en rad intensiva utbildningar för särskilt utvalda kandidater i samarbete med erkända utbildningsinstitut runt om i Sverige. Varje kurstillfälle baseras på vad Jurek tycker sig se bli en bristkompetens på arbetsmarknaden nu och framöver.

-       Vi ger kandidater en chans att utvecklas och kan leverera efterfrågad kompetens direkt till våra kunder, och en positiv bieffekt blir såklart att vi bidrar till den allmänna nyttan på arbetsmarknaden! Det är också roligt att kunna garantera kandidaterna 12 månaders anställning efter examen. Shervin Razani, VD.

Målet är att attrahera personer som vill göra ett karriärsskifte eller fortbilda sig. Utbildningarna är intensiva och ställer högra krav på deltagarna, är runt 15 veckor långa, och med runt 15 elever per tillfälle. Det är Jurek Institute som står för utbildningen och garanterar kandidaten arbete i minst 1 år med fast lön efter examen.

För mer information, vänligen kontakta:
Shervin Razani, Grundare och VD Jurek Rekrytering & Bemanning
shervin.razani@jurek.se

Om Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad och HR. Jurek omsätter idag över 200 miljoner kronor, har över 350 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri fem år i rad; 2013, 2014, 2016, 2017, 2018. För mer information, vänligen besök www.jurek.se.

Taggar:

Snabbfakta

Jurek Institutes första utbildning startar i februari och kommer att utbilda ett antal utvalda kandidater till certifierade redovisningsekonomer. Utbildningen sker i samarbete med SRF Konsulterna, som står för auktorisation och validering

Citat

Vi ger kandidater en chans att utvecklas och kan leverera efterfrågad kompetens direkt till våra kunder.
Shervin Razani, VD
Vi har de senaste åren sett hur tillskottet av kompetens inom vissa yrken är för låg för att möta marknaden, ett problem som länge varit känt inom exempelvis IT-branschen. Vi ser dock hur detsamma tenderar att ske även inom finansiella och administrativa yrken.
Shervin Razani, VD