• Jurek/

Jurek tar nästa steg i Londonetableringen – anställer Krishna Patel som Country Director UK

Report this content

Under våren 2019 etablerade Jurek Rekrytering & Bemanning ett kontor i London med ambitionen att fånga upp svenskar som vill, eller måste, flytta tillbaka i och med Brexit. Nu möter Jurek den ökade efterfrågan på att även rekrytera på plats i London samt hjälpa kompetens från Norden till London.

Brexit fortsätter att skapa förvirring och det råder en fortsatt ovisshet kring hur svenskar i London kommer att påverkas av det kommande utträdet.  Men att det kommer innebära nya villkor för handeln och för den fria rörligheten råder det inget tvivel om.

Under det senaste halvåret så har Jurek fullföljt sitt uppdrag att träffa kandidater som av olika anledningar påverkats av den rådande förvirringen och som är redo för nästa steg i karriären. Fokus har legat på finansbranschen med kontor i finansdistriktet City of London. Nu växlar Jurek upp och etablerar ett Londonkontor som riktar sig mot såväl britter som svenskar med önskan om nya utmaningar i såväl Sverige som i Storbritannien.

Shervin Razani, Jureks VD och grundare förklarar:

”Under satsningen har det varit tydligt att det finns en önskan om ett större engagemang från Jurek på plats i London. Vi bestämde oss därför för att ta in en erfaren Country Director med gedigen kunskap från den brittiska arbetsmarknaden. Krishna Patel kommer ha ett nära samarbete med det svenska kontoret och skapar således ett unikt erbjudande för såväl britter som svenskar.”

Krishna Patel är utbildad ekonom från Manchester University och har arbetat som rekryterare och Head of Talent på stora multinationella bolag.

Krishna Patel, Country Director UK, berättar:

”What captured my interest with the position as Country Manager for Jurek UK was really the challenge of building the UK office for an already established and credible business. I look forward to contributing on the London market with my previous experiences.”

För mer information, vänligen kontakta:

Shervin Razani, Grundare och VD Jurek Rekrytering & Bemanning
shervin.razani@jurek.se

Krishna Patel, Country Director UK
krishna.patel@jurek.co.uk

Om Jurek Rekrytering & Bemanning AB:

Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Jurek omsätter idag över 200 miljoner kronor, har över 100 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri fem år i rad, 2014 - 2018. För mer information, vänligen besök www.jurek.se.

Taggar:

Citat