Fackförbundet Jusek först ut med webbaserat karriärstöd

En stark LinkedIn-profil ger ett bättre läge när man söker jobb. Även rätt kandidat för jobbet kan bli bortgallrad om profilen på LinkedIn är för svag. Därför lanserar Cruited.com och fackförbundet Jusek en helt ny webbaserade granskning online av Linkedin-profilen, CV och personligt brev. Här får medlemmar hjälp snabbt och när de själva vill.

Den svenska arbetsmarknaden har förändrats. Vi söker nytt jobb allt oftare. En webbaserad granskning av CV, personligt brev och Linkedin-profil svarar mot två behov: dels flexibilitet genom att medlemmar själva laddar upp sin ansökan och dels ett systematiskt och enkelt tillvägagångssätt som många uppfattar som rakare och lättare att ta till sig.

Som första fackförbund erbjuder Jusek sina medlemmar en kostnadsfri granskning sitt CV, sitt personliga brev och sin profil på nätverket LinkedIn. Genom ett samarbete med Cruited.com får medlemmarna förslag på förbättringar på en profil som är lättare att hitta för rekryterare. Redan på ett par veckor har 300 Jusek-medlemmar genomfört en granskning. Efter att ha fått förslag på förbättringar kan medlemmen också låta Cruiteds experter göra en ny granskning för att se sin utveckling och få ytterligare rekommendationer. Cruited går även igenom CV och personligt brev.

-          Den här tjänsten maximerar effekten av din profil på LinkedIn och ökar dina chanser till jobb, säger Magnus Hedberg, vd på Jusek. Tjänsten har bevisligen fyllt ett behov hos våra medlemmar och vi är glada att så många redan har nappat på erbjudandet.

Erik Fors-Andrée, vd och grundare av Cruited.com, har själv jobbat både i jurist- och ekonomivärlden:

-          Så jag vet hur behoven ser ut och tycker det är extra roligt att Jusek är först ut som fackförbund med den här tjänsten, säger han och fortsätter:
- De som hittills har testat tjänsten är mycket nöjda. Eftersom råden är sorterade i kategorier blir det lättare att ta till sig och få översikt över sina förbättringar.

Harald Lindkvist                                       Erik Fors-Andrée

Pressansvarig Jusek                                vd Crutied.com