Jusek rekryterar ny samhällspolitisk chef

Daniel Lind är Juseks nye samhällspolitiska chef. Uppdraget blir att driva samhällspolitiska frågor som berör medlemmarna och att synliggöra förbundet. Han var tidigare chefsekonom på Unionen.

-Jusek är inne i en spännande fas för att utveckla de politiska ställningstagandena. Att satsa på utbildning och den kvalificerade arbetsmarknaden är centrala frågor, både för Jusek och för svensk arbetsmarknad. Det känns mycket spännande att få vara med i det arbetet, säger han.

Daniel Lind har under senare tid varit tjänstledig för att färdigställa sin doktorsavhandling i ekonomisk historia vid Lunds universitet. Han har studerat hur den svenska ekonomin har förändrats sedan 70-talet.

-Med sin kunskap om och erfarenhet av svensk arbetsmarknad kommer Daniel Lind att bidra till vår idéutveckling och bli en tydlig röst i samhällsdebatten. Akademikers villkor i arbetslivet behöver lyftas fram i de politiska samtalen. Jag är därför mycket glad över att vi har kunnat rekrytera Daniel, säger Magnus Hedberg, Juseks vd.

Harald Lindkvist, kommunikationschef, 070-665 2945