Pressinbjudan! Vad är den offentliga sektorns största utmaningar?

Jusek bjuder in till en diskussion om offentliga sektorns framtid. Hur ser egentligen ansvaret och rollfördelningen ut mellan tjänstemän och politiker? Är systemet med förtroendevalda revisorer på kommunal nivå det bästa för att utkräva ansvar? Och hur stärker vi de offentliga upphandlingarna? Det är några av frågorna som diskuteras under dagen.

På talarlistan finns bland andra Magdalena Andersson (S), Mats Svegfors, tidigare vd Sveriges Radio, Lars Leijonborg, f.d partiledare (FP), Laura Hartman, analyschef Försäkringskassan, Gunnar Wetterberg, samhällsdebattör.

- Styrning och ledning av offentlig sektor är centrala områden för vår framtida välfärd. Tillsammans med några av våra ledande politiker och tjänstemän kommer vi att diskutera hur vi kan säkrar en effektiv, kvalitativ och rättsäker offentlig sektor, säger Sofia Larsen, ordförande i Jusek.

Tid och plats: 8 maj kl 09.30- 15.30, Clarion Hotel Sign, Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm

Läs programmet på jusek.se/imedborgarnastjanst

Anmäl dig till kristina.maler@jusek.se, 070-665 29 55.

Välkomna!

Camilla Björkman