Sofia Larsen omvald till Juseks ordförande

Juseks fullmäktige valde i dag om Sofia Larsen till förbundsordförande för Jusek. Fullmäktige beslutade också om en ny färdplan för förbundet med målet att bli 100 000 medlemmar år 2020.

-   Vi har satt upp tuffa målsättningar om rekrytering, medlemsservice och opinionsbildning. Det är ett förändringsarbete som utmanar och inspirerar, säger Sofia Larsen.

-   Arbetet med att stärka medlemmarna under hela karriären fortsätter. Vi ska till exempel arbeta för individuella lösningar när vi tecknar kollektivavtal, verka för att rörligheten på arbetsmarknaden ökar och arbeta för att män och kvinnor ska kunna göra karriär på lika villkor, säger hon.

Sofia Larsen har varit ordförande för Jusek sedan 2011. Hon har tidigare varit ordförande i riksdagens utbildningsutskott och engagerat sig i utbildnings, näringslivs- och arbetsmarknadsfrågor. Hon har varit riksdagsledamot för centerpartiet i tolv år. Dessförinnan var hon under ett par månader anställd på Jusek. Sedan två år tillbaka är hon affärsutvecklare på Örebro universitet.

Bild finns på jusek.se/press

Fakta om Sofia Larsen