JustNetwork ska bli störst i världen på möten mellan människor

Report this content

Nu släpps den nya tekniska plattformen för JustNetwork som ska göra dem till den världens största mötesplats. – Med ny teknisk plattform och vårt internationella nätverk i ryggen är målet givet, att bli störst i världen, säger Sandra Cervin, vd JustNetwork Sweden.

JustNetwork har tre communities, JustDate (sidan för att träffa nya människor), Guide2Party (guiden för alla partysugna) och Jet Set Room (en Jet Set-sida där medlemmarna röstas in). JustNetwork har idag cirka 200 000 medlemmar över hela världen. Nu är det uttalade målet att man skall bli den ledande mötesplatsen på internet. – Vi har hittills agerat lokalt för att testa och hitta en teknisk plattform som fungera. Nu har vi kunskapen och erfarenheten som krävs för att ta det stora klivet och förverkliga vår ambition; att bli största i världen, säger Sandra Cervin, vd JustNetwork Sweden. JustNetwork har investerat motsvarande 12 mkr i den nya tekniska plattformen. Den är enkel, överskådlig och säker och Windows-användare känner snabbt igen sig i de olika handgreppen som navigerar dig runt på sidorna. – Vi ser en stor potential för nät-dating och interaktion mellan människor på nätet. Det är ingen trend utan vi lever med våra datorer och internet i vardagen. Vår nya plattform kommer att göra det ännu mer spännande och interaktivt på våra sidor. Vi har testat sidorna på ett antal av våra medlemmar och reaktionen har varit mycket god, säger Sandra Cervin. JustDate är den mest besökta sidan på JustNetwork och den sidan som har flest aktiviteter irl (in real life). Bowling, fester, speed dating och andra aktiviteter arrangeras kontinuerligt av JustDate.se. – Självklart vill vi att man ska träffas i verkligheten också, det är ju hela grejen – att ta kontakten på nätet och sedan träffas. Vi arrangerar roliga aktiviteter så att det blir enkelt och naturligt att träffas, fortsätter Sandra Cervin.