Finja Prefabs betongstomme till bostadsprojekt i Köpenhamn

Report this content

På uppdrag av K-Fastigheter kommer Finja Prefab att leverera och montera betongstommarna till ett bostadsprojekt i Köpenhamn. Projektet ligger i Vallensbæk Strand, strax söder om Köpenhamn. Detta blir Finja Prefabs första projekt i Danmark och även K-Fastigheters första steg in på den danska marknaden.

Finja Prefab startar projekteringen efter sommaren och beräknad leveransstart är första halvåret 2021. Projektet Vallensbæk Strand kommer att bestå av 2 huskroppar med 95 lägenheter samt garage under mark mellan husen med 92 p-platser.

Med en betongstomme från Finja Prefab får man en hållbar konstruktion, med lång livslängd och lågt underhållsbehov. Vi erbjuder en snabb, trygg och kostnadseffektiv lösning. Som en komplett stomentreprenör står vi för hela stombygget och ansvarar för hela processen från projektering, konstruktion, tillverkning till färdigt montage. Vi är med er från början och tillsammans skapar vi hållbara hem.

- Vi är glada och stolta över att få vara en del i K-Fastigheters satsning för att bygga bostäder på andra sidan sundet. Vi levererar hållbara och närproducerade betongstommar, produktionen sker i våra fabriker i Skåne. Då detta är vårt första projekt som vi levererar till i Köpenhamn ser vi med tillförsikt fram emot projektets utveckling och vad det kan leda till i framtiden, säger Kaj Grönvall, VD Finja Prefab.

Finja Prefab är en komplett stomentreprenör som bygger och utvecklar framtidens hållbara flerfamiljsbostäder, kontor, offentliga byggnader samt industri- och lantbruksbyggnader med våra stomkoncept. Vi är en rikstäckande aktör vilket innebär att våra produkter är närproducerade då vi har produktionsanläggningar runt om i Sverige. Vi erbjuder nu också våra kunder klimatpositiva betongstommar.

Taggar:

Citat

Vi är glada och stolta över att få vara en del i K-Fastigheters satsning för att bygga bostäder på andra sidan sundet. Vi levererar hållbara och närproducerade betongstommar, produktionen sker i våra fabriker i Skåne. Då detta är vårt första projekt som vi levererar till i Köpenhamn ser vi med tillförsikt fram emot projektets utveckling och vad det kan leda till i framtiden.
Kaj Grönvall, VD Finja Prefab