K-Rauta Lappfjärd årets K-Rauta 2019

Kedjan K-Rauta ger årligen pris till de mest framgångsrika butikerna. K-Rauta Lappfjärd valdes till årets K-Rauta 2019. Årets K-Rauta anser att framgången beror på medarbetarna och kunderna.

K-Rauta Lappfjärds köpmän är syskonen Katarina, Martin och Marcus Rosenback. Katarina Rosenback, som tog emot priset för Årets K-Rauta, berättar att valet var en fullständig överraskning. Hon anser att framgången beror på medarbetarna och kunderna. ”Vi har fantastiska medarbetare, en bra arbetsplatsanda och trogna kunder. Jag vill tacka medarbetarna för priset”, säger Rosenback.

K-Rauta Lappfjärd, som firade sin 65-årsdag på hösten, har ca 15 anställda. Butiken betjänar både företags- och privatkunder, av vilka många har sommarstuga i trakten. K-Rauta Lappfjärds sortiment är omfattande inom byggande, jordbruk, fritid samt gårds- och trädgårdsskötsel.

Syskonen Rosenback är köpmän i tredje generationen – deras farföräldrar grundade järnhandeln i Lappfjärd i mitten av 1950-talet. När det gäller arbetsfördelningen mellan syskonen så ansvarar Katarina Rosenback för inredning och kontorsarbeten och Martin Rosenback för byggprodukter, verktyg och kontorsarbeten. Marcus Rosenback ansvarar i sin tur för båtar och fritidsprodukter.

Prisbelönta K-Rauta Lappfjärd kommer även framöver att utveckla servicen och sortimentet. ”Vi kommer att göra vårt bästa även framöver. Vi lyssnar gärna på våra kunder, hurdana behov de har när det gäller sortimentet och hur vi kan betjäna dem allt bättre”, säger Katarina Rosenback.

Priset Årets K-Rauta 2019 överräcktes till K-Rauta Lappfjärd den 1 november i Helsingfors. Kriterierna för valet var kundnöjdhet, utveckling av sortimentet och nyckeltal för försäljning.

Ytterligare information: K-köpman Katarina Rosenback, 040 711 2063, katarina.rosenback@k-rauta.fi

K-Rauta – Överraskande lätt

Vi på K-Rauta hjälper både nybörjare och proffs att lyckas med bygg- och renoveringsprojekt så lätt som möjligt. Vårt omfattande sortiment och vår suveräna service i både den fysiska butiken och nätbutiken säkerställer ditt projekt. Du betjänas av 131 förnyade butiker runt om i Finland från Ekenäs till Ivalo. K-Rauta.fi