Kährs Group utser ny CFO

Peter Ericsson har utnämnts till CFO och medlem av Kährs Groups koncernledning. Han tillträdde den 1 september 2017.

Peter Ericsson kommer närmast från positionen som Communication och Compliance Director för Kährs Group och har även tidigare varit CFO för koncernen. Innan han började inom Kährs har han haft positioner inom Alecta Investment Management och KPMG.

“Jag är glad över att kunna utse Peter Ericsson till CFO. Hans erfarenhet genom tidigare ledande befattningar inom koncernen kommer att vara en tillgång i vår fortsatta utveckling av Kährs Group,” säger Christer Persson, vd och koncernchef.

Peter Ericsson har varit medlem av koncernledningen sedan 2007 och fortsätter vara en del av ledningen även i sin nya roll. Han ersätter Torbjörn Clementz som lämnar Kährs.

”Jag vill tacka Torbjörn för hans insatser och önskar honom lycka till i hans fortsätta karriär," fortsätter Christer Persson.

Kährs Group är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken som Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs Group arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 700 personer och har en årlig omsättning på cirka 3,0 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundernas golvupplevelser till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har stark position på andra huvudmarknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Koncernen har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK.