Kährs presenterar ny kollektion och tre inspirerande butikskoncept vid världens största mässa för detaljhandel i Düsseldorf

Kährs, en ledande svensk tillverkare och distributör av golv, introducerar en ny kollektion, kallad Impression, inom segmentet premium Luxury Design Tiles vid Euroshop i Düsseldorf i februari. Den nya Impression-kollektionen är innovativt designad för att lyfta naturtrogna trä- och stenmönster till en ny nivå. Kährs visar även upp tre olika koncept för detaljhandeln, för att ge idéer till hur Kährs golv kan kombineras för att skapa ändamålsenliga och inspirerande butiksmiljöer.

Kährs detaljhandelskoncept innehåller ett brett urval av kvalitetsgolv som gör det möjligt att skräddarsy lösningar för varje inredningsprojekt inom detaljhandeln – från små lyxbutiker till stora köpcentrum. Sortimentet omfattar hundratals olika alternativ som naturligt vackra trägolv, premium Luxury Vinyl Tiles, Quartz-golv och produkter gjorda av det innovativa, PVC-fria materialet Enomer®

Kährs fokus på Euroshop är att lyfta fram sitt kompletta erbjudande för inredningsprojekt inom detaljhandeln. Kährs vill visa hur företagets breda utbud av golvmaterial kan kombineras och optimeras för varje typ av butiksmiljö. Det gör man genom att visa upp tre typiska butiksytor; en med inriktning mot modehandel, en mot mataffärer och den tredje mot makeup- och skönhetsbutiker. De tre unika rummen är designade för att visa hur golv kan användas för att skapa miljöer som inspirerar de shoppande kunderna samtidigt som de uppfyller respektive projekts unika krav på design, slitstyrka och inomhusmiljö.

För Kährs går estetisk innovation hand i hand med teknologisk innovation, och på mässan kommer Kährs att visa en helt ny innovativ kollektion av premium Luxury Tiles, Impression, riktad mot detaljhandelsprojekt i Tyskland, Norden, Storbritannien och USA. Den nya kollektionen, som är inspirerad av naturen, ger möjlighet att kombinera trä och sten på ett helt nytt sätt för att skapa exklusiva inredningsmiljöer för detalhandeln.

”Vi ser verkligen fram emot att delta på mässan i Düsseldorf. Vi har ett väldigt starkt erbjudande för detaljhandelskunderna och jag är stolt över att kunna visa våra innovativa golvlösningar, till exempel Kährs Xpression. Det är ett PVC-fritt ”dry back” Luxury Tiles-golv, tillverkat i Finland av Enomer®, med sin ultimata kombination av design, slitstyrka och miljöegenskaper är det ett utmärkt val för butiksmiljöer med höga hållbarhetskrav”, säger Charlotta Persfell, Chief Marketing Officer på Kährs.

Kährs grundades i Sverige och är idag en av världens ledande leverantörer av golv. Företaget har mer än 160 års erfarenhet av innovationer och uppfann det moderna flerskiktade lamellparkettgolvet. Alla Kährs golvlösningar uppfyller höga krav ifråga om miljö och kvalitet. Kährs var även den första golvtillverkaren att utveckla och tillverka ett PVC-fritt plastgolv, vilket görs vid produktionsanläggningen i Finland. Enomer®, ett egenutvecklat material med certifierat låga halter av VOC, helt fritt från mjukgörare och PVC, som bidrar till en sund inomhusmiljö samtidigt som det är mycket slitstarkt och tåligt och består av upp till 75 % naturliga mineraler.

Välkommen att besöka oss på mässan i Düsseldorf Exhibition Centre, Hall 11, monter D43, Shop Fitting and Store Design, den 16-20 februari. Läs mer om Euroshop 2020 här

För mer information, vänligen kontakta:
Charlotta Persfell, Chief Marketing Officer, Kährs
E-mail: charlotta.persfell@kahrs.com

Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group
E-mail: helen.johansson@kahrs.com

Kährs Group är en ledande tillverkare och distributör av golv med ambitionen att göra kundens golvupplevelse till något utöver det förväntade. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget erbjuder golvlösningar för alla rum, miljöer och behov. Kährs levererar hållbara golvlösningar till över 70 länder och är marknadsledande inom trägolv i Sverige, Finland och Ryssland, samt har stark position på andra huvudmarknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Koncernen har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsflooring.com  www.kahrsgroup.com

Snabbfakta