Kährs Group tecknar avtal med Ikano Bostad

Kährs Group, en svensk världsledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv, har tecknat avtal med Ikano Bostad om leverans av trägolv.

Avtalet innebär att Kährs Group kommer att leverera trägolv till Ikano Bostads projekt, nybyggnation och renoveringar över en period om tre år.

”Vi ser fram emot detta nya samarbete med Ikano Bostad som är en växande aktör på bostadsmarknaden i Sverige med tydlig inriktning på hållbart boende. Kährs Group har haft en god utveckling på den svenska trägolvsmarknaden och genom avtalet med Ikano Bostad stärker vi vår ledande position ytterligare på projektmarknaden i Sverige,” säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

Ikano Bostad bidrar till hållbara bostadsområden där Sverige växer genom att erbjuda kvadratsmarta och prisvärda bostäder. Ikano Bostad utvecklar och bygger bostadsrätter, småhus, hyresrätter och vårdboenden samt förvaltar hyresrätter och vårdboenden.

Leveranser inom det nya avtalet kommer att starta under juli 2017.

För mer information:
Christer Persson, vd och koncernchef, tel: +46 70 271 20 14
Helén Johansson, Corporate Communication, tel: +46 70 364 60 30

Kährs Group är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken som Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs Group arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 700 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 miljoner euro. www.kahrsgroup.com

Taggar: