Kährs Group utnämner ny CFO

Kährs Group utnämner Jonas Bäck till ny CFO för koncernen

Jonas Bäck har, sedan han anslöt sig till Kährs Group 2013, ingått i koncernledningen som ansvarig för Business Development och Business Control. Han har tidigare erfarenhet från uppdrag inom finans och affärsutveckling från bolag som Hilding Anders, Getinge och EON.

Jonas Bäck ersätter Peter Ericsson, som kommer att övergå till en roll som Finance Director inom Kährs Group.

Mer information:

Christer Persson, vd och koncernchef Kährs Group: +46 70 271 20 14
Helén Johansson, Corporate Communication: +46 70 364 60 30

Om Kährs Group
Kährs Group är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken i produktportföljen som Kährs, Karelia och Upofloor. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs-koncernen arbetar målmedvetet för att fortsätta förse marknaden med nya innovativa golvlösningar.

Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland, och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen har 1 600 anställda och har en årlig omsättning på 300 MEUR.

www.kahrs.com