• Kährs/

Kährs Holding AB (publ) kallar till förtida inlösen av obligationer med ISIN SE0004926756

Report this content

Kährs Holding AB (publ) (“Bolaget”) meddelar härmed att Bolagets seniora, icke- säkerställda, inlösenbara obligationer om högst 750.000.000 kronor med rörlig ränta 2012/2017 med ISIN SE0004926756 (“Obligationerna”) kommer att förtidsinlösas i enlighet med villkoren för Obligationerna.

Datum för inlösen kommer att vara den 3 augusti 2015 (“Förtidsinlösendatumet”). Obligationerna kommer att inlösas till 104,5 procent av nominellt belopp (d.v.s. 1.045.000 kronor per Obligation) plus upplupen ränta från, (men ej inkluderad) den föregående räntebetalningsdagen till och med Förtidsinlösendatumet.

Inlösenbeloppet kommer att utbetalas till registrerade obligationsinnehavare per avstämningsdagen den 27 juli 2015. Sista handelsdag för att få en transaktion registrerad på avstämningsdagen är den 23 juli 2015. I samband med inlösen kommer obligationerna att avnoteras från företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm.

Underrättelse om förtida inlösen har sänts till direktregistrerade ägare och registrerade behöriga förvaltare av Obligationerna enligt skuldboken förd av Euroclear Sweden per den 26 juni 2015.

Nybro, 30 juni 2015

Kährs Holding AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Ericsson, Financial Director, +46 (0)481-461 14

Kährs Holding AB (publ) publicerar denna information i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juni 2015, klockan 08.00 svensk tid.

Om Kährs Holding AB (publ)
Kährs Holding AB (publ) är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken i produktportföljen som Kährs, Karelia och Upofloor. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 550 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 MEUR.
www.kahrsgroup.com