Kährs offentliggör prospekt och ansöker om notering av företagsobligation vid NASDAQ OMX Stockholm

Pressmeddelande, 26 september 2013

Kährs Holding AB (publ) emitterade den 20 december 2012 en senior, icke-säkerställd företagsobligation om 500 miljoner kronor på den svenska marknaden med en löptid om fem år och ett slutligt förfall i december 2017. Obligationen har emitterats inom ett rambelopp om 750 miljoner kronor och löper med en rörlig ränta om STIBOR (3 månader) +7,50 procentenheter.

I enlighet med villkoren för företagsobligationen har Kährs ansökt om upptagande till handel av obligationen vid NASDAQ OMX Stockholm. Beräknad första handelsdag är omkring den 4 oktober 2013.

Med anledning av ansökan om upptagande till handel har styrelsen i Kährs upprättat ett noteringsprospekt avseende företagsobligationen. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och Kährs hemsida (www.kahrs.com).

För mer information:

Peter Ericsson, CFO, Kährs Holding AB (publ) +46 (0)481-461 14

Kährs Holding AB (publ.) är en världsledande tillverkare av trä- och plastgolv med ett brett sortiment av välkända, högkvalitativa varumärken. Gruppen bildades 2012 genom ett samgående mellan svenska AB Gustaf Kähr (Kährs) och finska Karelia-Upofloor Oy. Den nya koncernen levererar produkter till mer än 50 marknader och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland, och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 600 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 MEUR.

Kährs offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 september 2013 kl 14:00.