Slutligt utfall vid fordringshavarmöte och utbetalning av s.k. consent fee i Kährs obligationslån

Pressmeddelande, Nybro den 26 mars 2014

Den 7 mars 2014 offentliggjordes att agenten för obligationsinnehavarna kallat till fordringshavarmöte i form av skriftligt förfarande och den 20 mars 2014 offentliggjordes preliminärt utfall vid fordringshavarmötet.

Svarsperioden löpte ut den 26 mars 2014 och slutligt utfall vid fordringshavarmötet redovisas nedan.

Tillräckligt antal röster har inkommit för att uppfylla kvorumkravet. Det i kallelsen föreslagna beslutet har erhållit 100 procent av rösterna (motsvarande cirka 75 procent av det totala antalet utestående obligationer vid avstämningsdagen) och beslutet har därmed godkänts.

Utbetalning av en s.k. consent fee till de obligationsinnehavare som var registrerade i skuldboken den 19 mars 2014, såsom beskrivet i kallelsen, har ägt rum den 26 mars 2014.

Kährs Holding AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Peter Ericsson, CFO, +46 (0)481-461 14

Om Kährs Holding AB (publ)
Kährs Holding AB (publ) är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken i produktportföljen som Kährs, Karelia och Upofloor. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs levererar produkter till mer än 50 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland, och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 500 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 MEUR.

Kährs Holding AB (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2014 kl. 17.15 CET