Förslag till val av styrelse

Report this content

Förslag till val av styrelse Aktieägare som representerar över 75 procent av aktierna i bolaget har meddelat styrelsen sin avsikt att föreslå ordinarie bolagsstämma den 26 april 1999 att välja sex ordinarie styrelseledamöter utan suppleanter och att som styrelseledamöter omvälja Gösta Bystedt, Christer Granskog, Christoffer Taxell och Dag Wersén samt som nya styrelseledamöter välja Carl-Gustaf Bergström och Finn Johnsson. Carl-Gustaf Bergström är vice verkställande direktör i Partek Oyj Abp och innehar styrelseuppdrag i Partek Forest (ordförande), Valtra Oy Ab (ordförande) och Partek Insulation (ordförande). Finn Johnsson är verkställande direktör och koncernchef i Mölnlycke Health Care AB och innehar styrelseuppdrag i Volvo AB, Skanska AB och Venture Capital Company MVI (ordförande). Nuvarande styrelseledamöterna Bengt Kvarnbäck och Thomas Oldér har avböjt omval. Ljungby den 21 april 1999 KALMAR INDUSTRIES AB (publ) Christoffer Taxell Ordförande För ytterligare information, kontakta: Christoffer Taxell, styrelseordförande, tel +358 204 55 4255 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/04/21/19990421BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/04/21/19990421BIT00230/bit0002.pdf