Kamera Interactive och Telia tecknar ramavtal för Investor Relations

Kamera Interactive och Telia tecknar ramavtal för Investor Relations Sänder handelsstarten av Telia-aktien Kamera Interactive, Europas ledande Internet TV-företag, har tecknat ett ramavtal med Telia om att sända Telias bolagsstämma och samtliga kvartalsrapporter på Internet. Genom en on-demand sändning från Börshuset i Stockholm den 13 juni ger Telia och Kamera dessutom tittare i hela världen möjlighet att följa Jan-Åke Kark när han startar handeln med Teliaaktien. - Genom att sända de finansiella rapporterna även på Internet ger Telia fler människor möjlighet att ta del av ekonomisk information om bolaget, säger Elisabeth Gustafsson på Telia. - Kamera Interactives ramavtal med Telia visar på stort förtroende för vår strategiska kompetens inom Internet-TV, säger William Naversten, vice VD på Kamera Interactive. Vi ser också en tydlig trend i att allt fler stora börsnoterade företag använder sig av rörliga bilder på Internet som en integrerad del av sin kommunikation. Telias halvårsrapport presenteras den 16 augusti och Kamera sänder då live på Telias hemsida, www.telia.se. Kamera sänder även från den presskonferens som hålls i anslutning till rapporten. Sändningen kommer finnas tillgänglig på Telias webbsajt för Investor Relations. För mer information kontakta: William Naversten, vice VD, Kamera Interactive, 08-5065 7070, 0708-25 15 00 Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera Interactive, 08-5065 7030, 0709-31 15 30 Elisabeth Gustafsson, Investor Relations, Telia, 08-713 60 58 Cecilia Giertta, Presschef, Telia, 070-593 64 08 Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo och London. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV- rättigheter för Internet samt produktion av webbsändningar. Totalt har Kamera Interactive över 250 kunder. Bland dessa finns Aftonbladet, Ericsson, Everyday.com, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Telia, Matteus, Nobelstiftelsen, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Verdens Gang och WM-data. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00310/bit0002.pdf