Kamera Interactive tecknar ramavtal med Finansavisen i Norge

Kamera Interactive tecknar ramavtal med Finansavisen i Norge Finansavisen och Kamera Interactive AS i Norge har tecknat ett ramavtal för regelbundna Internet-TV-sändningar av analytikerpresentationer på www.hegnar.no och www.financialhearings.com. Kamera har sedan oktober 1999 ett motsvarande samarbete med Finanstidningen i Sverige. Kamera Interactive noterades den 23 augusti 2000 på H&Q Tech Market. Finansavisen och Kamera kan i och med avtalet nu tillmötesgå även de norska börsnoterade företagens behov av att presentera sig för analytiker, investare och press. Flertalet av Finansavisens analytikerpresentationer kommer att filmas och publiceras på Internet med synkroniserade PowerPoint-bilder. "Detta är ett stort framsteg för Internet-TV-utvecklingen i Norge.", säger Roar Gruer, VD för Kamera Interactive AS. "Genom att erbjuda analytikerpresentationerna på Internet kommer informationen att nå ut till fler än de som brukar bjudas in till evenemanget. Nu kan en småsparare på landsbygden få samma information som en analytiker i Oslo." "Vi ser stor potential för Internet som kommunikationsmedium. Det finns en stor efterfrågan på informationen från analytikerträffarna från marknaden och vi är mycket nöjda att vi nu tillsammans med Kamera kan erbjuda en komplett lösning. Då Kamera genomfört över 300 så kallade Financialhearings i Sverige är de en naturlig samarbetspartner även för oss. Dessutom har de, ur en teknisk synvinkel, den bästa lösningen på marknaden.", säger Trine Sande, Investor Relations, Finansavisen. För mer information kontakta: Roar Gruer, VD, Kamera Interactive AS, tel: +47 24 13 13 10 eller e-post: roar.gruer@kamera.com Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera Interactive, tel: 08-50 65 70 30 eller 0709-311 530 Trine Sande, Investor Relations, Finansavisen, tel: +47 23 29 63 eller e- post: trine.sande@finansavisen.no Om Kamera Interactive Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet-TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är sedan den 23 augusti 2000 noterat på H&Q Tech Market. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV-rättigheter för Internet, utveckling av koncept för Internet-TV samt produktion av Internet-TV-sändningar. Kamera Interactive erbjuder även sina kunder den första e-handelsplatsen för rörliga bilder på Internet - www.kameraone.com. Bland Kamera Interactives kunder finns Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, ComHem, Ericsson, Everyday.com, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Telia, Matteus, Nobelstiftelsen, Nettavisen, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Wideyes Swedish Open, WOL och WM-data. Om Finansavisen Finansavisen grundades 1992 och är idag en framgångsrik nischpublikation inom det finansiella området. Varje dag har tidningen cirka 100 000 läsare. Den tryckta upplagan är 21 000. Finansavisens läsare finns till huvuddelen representerade inom näringslivet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/13/20000913BIT00310/bit0002.pdf