Kamera Interactive tecknar sporträttighetsavtal med World Online

Kamera Interactive tecknar sporträttighetsavtal med World Online Kamera Interactive, som den 23 augusti noterades på H&Q Tech Market, har tecknat ett omfattande rättighetsavtal med World Online. Avtalet innebär att Kamera kommer att leverera rörliga sportbilder till World Onlines svenska portal som lanseras i september. Avtalet är initialt värt 3 miljoner kronor och löper fram till september 2001. "Vi vill kunna erbjuda våra besökare spännande och intressant innehåll och med vår satsning på TV-lik underhållning är Kamera en bra partner. Vi ser mycket fram emot ett högintressant sportår och samarbetet med Kamera.", säger Per Gustafsson, VD World Online. "Avtalet med World Online visar på vår styrka vad gäller paketering av attraktivt TV-innehåll för Internet och stärker vår position som innehållsleverantör.", säger Hans Victor, vice VD Kamera Interactive. "Vi ser en stor potential i samarbetet med World Online och framtida innehållssatsningar." Mer detaljer om avtalet offentliggörs i början av september. För mer information kontakta: Hans Victor, vVD, Kamera Interactive, 08-5065 7090, 0708-64 19 07 Michael Dabrowski, Kundansvarig, 0709-31 15 16 Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera Interactive, 08-5065 7030, 0709-31 15 30 Per Gustafsson, VD, World Online, 08-691 47 40 Fredrik Brandt, Marknadschef, World Online, 08-691 47 46 Om Kamera Interactive Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är sedan den 23 augusti 2000 noterat på H&Q Tech Market. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV- rättigheter för Internet, utveckling av koncept för Internet TV samt produktion av webbsändningar. Kamera Interactive erbjuder även sina kunder den första e-handelsplatsen för rörliga bilder på Internet - www.kameraone.com. Bland Kamera Interactives kunder finns Aftonbladet, AstraZeneca, Ericsson, Everyday.com, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Telia, Matteus, Nobelstiftelsen, Nettavisen, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Wideyes Swedish Open och WM- data. Om World Online World Online är en stor europeisk Internetoperatör med säte i Holland. Företaget är verksamt i 13 länder. I mars hade World Online över 3.7 miljoner privatkunder och över 40 000 företagskunder. World Online förser sina kunder med tillgång till Internet samt ett brett utbud av Internet-relaterade produkter och tjänster. World Online AB kommer att lanseras i Sverige i september. För mer information, vänligen besök www.worldonline.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00380/bit0002.pdf