Magnus Zaar går till Kamera Interactive

Byter traditionell TV mot Internet TV: Magnus Zaar går till Kamera Interactive Magnus Zaar lämnar i maj VD-jobbet på Baluba Television och blir ansvarig för programinnehåll och utveckling av nya koncept för Internet-TV på Kamera Interactive. - Kamera Interactive har ett unikt helhetstänk kring TV på Internet och ett stort tekniskt kunnande, säger Magnus Zaar. Jag ser därför mycket fram emot att utveckla nya spännande format för framtidens TV på Kamera. Magnus Zaar har en lång bakgrund inom TV och media och de senaste två åren har han varit VD på Baluba Television. Tidigare har han även arbetat på SVT med omvärldsbevakning som programutvecklingsansvarig, som projektledare för Expedition Robinson och som PR-konsult och journalist. För mer information kontakta: Dan Willstrand, VD Kamera Interactive Magnus Zaar Dan.willstrand@kamera.com 0709-666 707 0709-312 512 Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet-TV i Europa. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV-rättigheter för Internet samt produktion av webbsändningar. Totalt har Kamera Interactive över 250 kunder. Bland dessa finns AIK, Aftonbladet, Aktiespararna, Astra, Ericsson, Everyday, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Matteus, Nobelstiftelsen, Nordbanken, Skandia, Spray, Telia, Verdens Gang , WM- data. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/14/20000414BIT01170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/14/20000414BIT01170/bit0002.pdf