Matchbilder från allsvenskan på ny interaktiv sportjänst för bredbandskunder

Kamera Interactive lanserar samarbete med com hem ab: Matchbilder från allsvenskan på ny interaktiv sportjänst för bredbandskunder Idag lanserar Kamera Interactive och com hem ett helt nytt sätt att titta på sport. På en ny interaktiv sporttjänst kan com hems bredbandskunder se sammanfattningar från varje allsvensk omgång och high-lights från alla matcher. Det är dessutom möjligt att se matchbilderna sorterade per det egna favoritlaget eller per sin favoritspelare. - Tillsammans med com hem kan vi nu erbjuda de interaktiva TV- tjänster som alla andra bara pratar om, säger Caroline Åstrand, kundansvarig på Kamera Interactive. Internet skapar oerhört spännande möjligheter för interaktiva TV-format och tittarna kan styra helt själva när och hur de vill se på sina program. Kameras avtal med com hem omfattar samtliga omgångar av allsvenskan fram till säsongsavslutningen i november. Via exklusiva inslag från Sports News Television får com hems tittare dessutom möjlighet att se sportnyheter från hela världen. Sporttjänsten har premiär idag och är tillgänglig endast för com hems bredbandskunder. För mer information kontakta: Caroline Åstrand, Kundansvarig, Kamera Interactive caroline.astrand@kamera.com, 0709-311 521 Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera Interactive Jenny.gejke@kamera.com, 0709-311 530 Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo och London. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV- rättigheter för Internet samt produktion av webbsändningar. Totalt har Kamera Interactive över 250 kunder. Bland dessa finns AIK, Aftonbladet, Aktiespararna, Ericsson, Everyday.com, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Matteus, Nobelstiftelsen, MeritaNordbanken, Skandia, Spray, Telia, Verdens Gang och WM-data. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00180/bit0002.pdf