Nordbanken utökar sändningarna: FondTV på Internet varje måndag

Nordbanken utökar sändningarna: FondTV på Internet varje måndag Tillsammans med Kamera Interactive börjar nu Nordbanken sända FondTV varje vecka på www.nb.se/fonder. Idag tittar ca 25 procent av besökarna på Nordbankens webbplats på FondTV. FondTV ger Nordbankens kunder nya möjligheter att ta del av aktuell information om såväl trender på de globala finansmarknaderna som fonder och aktier och är ett sätt att göra denna ofta svårtillgängliga information intressant och lättsmält. Dessutom används Internetmediet optimalt genom att Nordbanken Fonder snabbt kan finnas ute med rörliga bilder och ljud direkt i kundens PC. Nu börjar Nordbanken Fonder med regelbundna veckosändningar av marknadskommentarer från Nordbanken Fonders egna strateger. Dessutom förbättras tablån för att göra det enklare för ovana surfare att titta på sändningarna. - Nordbanken var pionjärer med FondTV när vi lanserade det i höstas. Nu tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen, säger Ninni Franceschi, Internetansvarig på Nordbanken Fonder. Framöver kommer vi också att sända mer rådgivande program i FondTV, t ex inför premiepensionsvalet. - Nordbanken är det första traditionella företaget i Sverige som startar en helt egen TV-kanal på Internet, säger Dan Willstrand, VD för Kamera Interactive. Med FondTV går Nordbanken i bräschen för utvecklingen och fyller bredbandsnäten med nyttigt och informativt innehåll. FondTV startades i oktober förra året av Nordbanken i samarbete med Kamera Interactive. För ytterligare information kontakta: Dan Willstrand, VD Kamera Interactive Ninni Fransceschi, Nordbanken dan.willstrand@kamera.com ninni.fransceschi@nb.se 0709-312 502 08-787 68 49 Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet-TV i Europa. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV-rättigheter för Internet samt produktion av webbsändningar. Totalt har Kamera Interactive över 200 kunder. Bland dessa finns AIK, Aftonbladet, Aktiespararna, Astra, Ericsson, Everyday, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Matteus, Nobelstiftelsen, Nordbanken, Skandia, Spray, Telia, Verdens Gang , WM- data. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/10/20000410BIT00600/bit0002.pdf