Unik intervju: Dalai Lama live på Internet den 16 maj

Unik intervju: Dalai Lama live på Internet den 16 maj För första gången finns det möjlighet för hela världen att samtidigt se och ställa frågor till Dalai Lama! Den 16 maj kl 15.45 sänder Kamera Interactive en 30 minuters intervju med Dalai Lama på Internet. Dalai Lama är på besök i Skandinavien för att föreläsa och diskutera kring etik i det nya millenniet. Dalai Lama besöker Sverige den 15-18 maj. Han är inbjuden till Stockholm av Stiftelsen Tibetprojekt och till Lund av Individuell Människohjälp (IM). - Dalai Lama är mycket intresserad av ny teknik och ser stor potential i Internet som informationskanal, säger Eva Lindholm, ansvarig på Stiftelsen Tibetprojekt. Dalai Lama intervjuas av Jan Helin, journalist på Aftonbladet. Se intervjun och ställ frågor till Dalai Lama på www.aftonbladet.se kl 15.45 tisdagen den 16 maj. Stiftelsen Tibetprojekt arbetar med att i enlighet med Dalai Lamas fredsfilosofi stödja och genomföra projekt som gynnar tibetanerna och deras frihetssträvanden. Syftet med Dalai Lamas besök är att sprida Dalai Lamas budskap och öka kunskapen om Tibetfrågan. Den 16 maj håller Dalai Lama även ett utsålt föredrag på Konserthuset i Stockholm. För mer information kontakta: Jenny Gejke, Informationsansvarig Kamera, jenny.gejke@kamera.com, 0709-31 15 30 Linda Bernström, projektledare, Kamera, linda.bernstrom@kamera.com, 0709- 31 25 04 Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet-TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo och London. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV- rättigheter för Internet samt produktion av webbsändningar.Totalt har Kamera Interactive över 250 kunder. Bland dessa finns AIK, Aftonbladet, Aktiespararna, Ericsson, Everyday.com, Finanstidningen, Finansavisen, Investor, OM, Microsoft, SEB, Matteus, Nobelstiftelsen,Merita Nordbanken, Skandia, Spray, Telia, Verdens Gang och WM-data. Läs mer om Kamera på www.kamera.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00090/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00090/bit0002.pdf