Beslut från extra bolagsstämma i Kamera Holding AB

Beslut från extra bolagsstämma i Kamera Holding AB Extra bolagsstämma i Kamera Holding AB ("Kamera") har den 31 januari 2001 godkänt styrelsens beslut från den 10 januari 2001 att genomföra två nyemissioner av sammanlagt högst 34.696.320 aktier till kursen 1 SEK per aktie. Därmed tillförs bolaget högst 34,7 MSEK före emissionskostnader som säkrar bolagets fortsatta tillväxt samt utveckling av produkter och mediaformat. Extra bolagsstämman valde även Andrew Kaza, VD för BBC Worldwide Internet & Interactive, som ny styrelseledamot. Den första nyemissionen omfattade högst 30.714.000 aktier. Denna emission riktades till Kameras huvudägare, grundare och institutionella investerare och är tecknad i sin helhet vilket innebär att bolaget tillförs 30,7 MSEK före emissionskostnader. I den andra nyemissionen ges registrerade aktieägare i Kamera per den 19 januari 2001, undantaget ägande som omfattades av den första emissionen och ägande som tillkom genom den första emissionen, möjlighet att teckna de nyemitterade aktierna i relationen tre nya aktier för varje helt femtal gamla aktier under perioden 8 - 20 februari 2001. Denna nyemission omfattar högst 3.982.320 aktier. Prospekt kommer att distribueras till berörda aktieägare omkring den 5 februari 2001. Efter genomförande av de två nyemissionerna uppgår antalet aktier i bolaget till högst 92.523.520 aktier. Kamera räknar med att mer än fördubbla omsättningen under 2001 samt nå lönsamhet på månadsbasis vid halvårsskiftet. Efter de genomförda nyemissionerna planeras för närvarande inga ytterligare kapitaltillskott. Kamera-aktien har handlats på H&Q Tech Market sedan den 23 augusti 2000. För mer information kontakta: Dan Willstrand, koncernchef tel 08-50 65 76 02 eller 0736-25 76 02, e- post: dan.willstrand@kamera.com Katharina Broberger, finanschef tel 08-50 65 76 47 eller 0736-25 76 47, e- post: katharina.broberger@kamera.com Caroline Åstrand, VD Kamera Sweden, tel: 08-50 65 76 21 eller 0736-25 76 21, e-post: caroline.astrand@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq- techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, com hem, Ericsson, Everyday.com, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, Microsoft, SEB, Telia, Nettavisen, Nobelstiftelsen, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Stockholm Open, Swedish Open, World Online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/31/20010131BIT00900/bit0002.pdf