Kamera inleder samarbete med PM Feature

Kamera inleder samarbete med PM Feature Kamera och PM Feature har tecknat ett avtal som innebär att företagen tillsammans från och med 1 mars 2001 erbjuder dagliga underhållningsnyheter för Internet-TV med svensk voiceover. Materialet, som håller mycket hög internationell kvalitet, innehåller senaste nytt från underhållningsvärlden med reportage om film, musik, premiärer och skvaller. Målgruppen är onlinetidningar, portaler och bredbandsoperatörer i hela landet. PM Feature har på kort tid blivit mycket framgångrikt inom försäljning av artiklar till tidningar och onlinetidningar. Genom samarbetet med Kamera breddar vi vårt erbjudande och tar första steget mot att bli en fullserviceleverantör av innehåll, säger Matti Larsson, Chefredaktör på PM Feature Nyheterna kommer att finnas tillgängliga via KameraOne (www.kameraone.com) som är världens första e-handelstjänst för rörlig nyhetsbild för internet. Samarbetet med PM Feature är ett steg i Kameras strategi att göra KameraOne till den ledande europeiska marknadsplatsen för rörliga nyheter. Redan idag är KameraOne en av världens största marknadsplatser inom kvalitetsinnehåll. Nu utvecklar vi nationellt anpassade språkversioner av materialet för de olika europeiska marknaderna, säger Dan Willstrand, Koncernchef för Kamera. För mer information kontakta: Dan Willstrand, Koncernchef Kamera, tel: 08-50 65 70 00 eller 0736-25 76 49, e-post: dan.willstrand@kamera.com Matti Larsson, Chefredaktör, Pressens Mediaservice tel: 08-54570240 eller 070-9941476, e-post: matti.larsson@pressensmediaservice.se Om Kamera Kamera är ledande innovatör inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq-techmarket.com, [TICKER:KAME] Om PM Feature PM Feature rapporterar om nöje, kultur och feature till ett 50-tal tidningar med en sammanlagd upplaga om cirka 1,7 miljoner exemplar och flera webkunder. PM är en del av Pressens Mediaservice, ett företag i Bertelsmann-koncernen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/08/20010208BIT00210/bit0002.pdf