Kamera levererar internationella AP-nyheter till TT

Kamera levererar internationella AP-nyheter till TT Kamera, Europas ledande Internet-TV-företag, har tecknat ett samarbetsavtal med Tidningarnas Telegrambyrå, TT, Sveriges ledande nyhetsbyrå. Avtalet innebär att Kamera levererar Interneträttigheter för internationellt nyhets- material från Associated Press, AP, till TT. Utifrån nyhetsmaterialet kommer TT dagligen producera internationella nyhetsreportage för den svenska marknaden. Satsningen är en del av TTs utveckling av tjänster för Nya Media. "Avtalet med TT markerar ett spännande skifte då allt större del av nyhets- rapporteringen nu sker via rörliga bilder på Internet istället för via traditionella TV-medier.", säger Magnus Zaar, Senior Director of Content på Kamera. "Vi ser fram emot samarbetet med TT som har ett Sveriges mest väl- renommerade varumärken och representerar en unik journalistisk kompetens." För mer information kontakta gärna: Magnus Zaar, Senior Director of Content Acquisition and Development, Kamera, tel: 08-50 65 76 49 eller 0736-25 76 49, e-post: magnus.zaar@kamera.com Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera, tel: 08-50 65 76 30, e-post: jenny.gejke@kamera.com Ebba Lindsö, VD TT, tel 08-692 26 01, e-post: ebba.lindsö@tt.se Pål Burman, Marknadschef Nya Media TT, tel 070-32 55 774, e-post: pal.burman@tt.se Om TT TT, Tidningarnas Telegrambyrå, är Sveriges ledande och enda heltäckande Nyhetsbyrå. TT står för kvalitet, trovärdighet, bredd och snabbhet. Företaget har huvudkontor i Stockholm och ägs av svenska dagstidningar. TT har i 80 år förmedlat nyheter till svensk media och levererar ett kontinuerligt flöde dygnet runt, året om. Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq-techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, com hem, Ericsson, EPO.com, Everyday.com, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, OM-group, Microsoft, SEB, Telia, Nettavisen, The Nobel Prize, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Svenska Spel, Verdens Gang, Wideyes Swedish Open och World Online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/21/20001121BIT00220/bit0002.pdf