• Kamera/

Kamera tecknar avtal med Media Partners Group gällande vintersporträttigheter för internet. Kamera, Europas ledande internet-TV-företag, fortsätter att utöka sitt utbud av högklassiga sporträttigheter för internet -TV. Det nya avtalet med ett av Europas ledande sporträttighetsföretag, ger Kamera rätten att i Norden marknadsföra och förse on-line marknaden med livesändningar och highlights från i princip all vinterindrott från det internationella skidsportförbundet (FIS). Avtalet omfattar grenarna alpin skidåkning, längdåkning, snowboard, backhoppning, freestyle samt Nordisk kombination. "Detta ger oss ett komplett utbud av sport för den nordiska on-line marknaden", säger Hans Victor, Senior Director of Sports på Kamera. "Intressant är också att detta avtal nu ger internet-marknaden möjlighet att direktsända lopp som inte TV-sänds" säger Hans Victor vidare. Kameras sportutbud innehåller sedan tidigare bland annat Allsvenskan i fotboll, Elitserien i ishockey, ATP-tennis, golf, internationell motorsport med reportage från Formel 1 etc. För mer information kontakta: Hans Victor, Senior Director of Sports, Kamera, tel: 08-50 65 70 00 eller 0736-25 76 90, e-post: hans.victor@kamera.com Nicklas Brunzell, Director of Sports, tel: 08-50 65 70 00 eller 0736-25 76 78, e-post: nicklas.brunzell@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande leverantör av lösningar för internet-TV i Europa. Inom området Media tillgodoser vi onlinemediers behov av innehåll för internet- TV, dels genom produktion, dels genom licensiering av innehåll via marknadsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Inom området Corporate hjälper vi företag att utveckla sin kommunikation med streaming media. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq-techmarket.com, [TICKER:KAME] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00170/bit0001.pdf