• Kamera/

Kamera tecknar avtal om rättigheter till internationell fotboll från Italien och England Kamera, Europas ledande internet-TV-företag, utökar sitt utbud av exklusiva sporträttigheter för internet -TV. Kamera har tecknat två nya avtal som ger bolaget rätten att förse den nordiska on-line marknaden högklassiga fotbollsrättigheter. · Genom ett avtal med italienska Media Partners Group har Kamera rätten att marknadsföra highlights från italienska Serie A, världens bästa fotbollsliga. Kamera kan efter varje omgång förse onlinemarknaden med höjdpunkterna från ligan. · Genom ett avtal med brittiska Eleven Men Limited kan Kamera erbjuda regelbundna nyhetsfokuserade intervjuer med de bästa spelarna från Premier League. Intervjuerna görs inför varje veckas matcher och är dagsaktuella. "Samarbetet med Media Partners innebär att vi kan presentera världens bästa fotboll varje vecka", säger Nicklas Brunzell, Director of Sports på Kamera. "Avtalet med Eleven Men ger den Nordiska on-linemarknaden tillgång till högklassiga intervjuer med spelare i Premier League. Dessa avtal stärker Kameras position som ledande leverantör av högklassigt fotbollsinnehåll". Kameras sportutbud innehåller sedan tidigare bland annat Allsvenskan i fotboll, Elitserien i ishockey, världscupen i alpin- och längdskidåkning, snowboard, freestyle samt nordisk kombination, ATP-tennis, golf, internationell motorsport med reportage från Formel 1 etc. Se Nicklas Brunzell kommentera pressreleasen i Kamera One Studio: http://212.209.177.17/k1studio/012/20010306/fotbollsnyheter_0001.html För mer information kontakta: Hans Victor, Senior Director of Sports, Kamera, tel: 08-50 65 70 00 eller 0736-25 76 90, e-post: hans.victor@kamera.com Nicklas Brunzell, Director of Sports, tel: 08-50 65 70 00 eller 0736-25 76 78, e-post: nicklas.brunzell@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande leverantör av lösningar för internet-TV i Europa. Inom området Media tillgodoser vi onlinemediers behov av innehåll för internet- TV, dels genom produktion, dels genom licensiering av innehåll via marknadsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Inom området Corporate hjälper vi företag att utveckla sin kommunikation med streaming media. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq-techmarket.com, [TICKER:KAME] ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00460/bit0001.pdf