KameraOne Syndicator växer med nya internationella avtal

KameraOne Syndicator växer med nya internationella avtal - nya rättighetersavtal gör KameraOne till världens ledande videosyndication-platform för nyheter, sport och underhållning Nya avtal för nyhetsmaterial med rättighetsbolag som MediaPartners, Capricorn , SC Productions Intl och AutoMundial inom nyheter, sport, underhållning gör att syndication-platformen KameraOne nu är världens största e-handelsplats för rörlig nyhetsbild, clearad för internetbruk. De nya rättigheterna kompletterar den sedan tidigare starka onlineerbjudandet med material från rättighetsleverantörer som APTN - Associated Press, ISPR/Kirch, SNTV och ComputerChannel. - Att allt fler rättighetsägare nu väljer att samla sina rättigheter och online-distribution på KameraOne är ett tecken på att vårt system är det som bäst klarar av krävande onlinedistribution i nyhetstempo samt att systemet ur rättighetssynpunkt också är det säkraste, säger Magnus Zaar, Senior Director of Content Syndication & Development på Kamera. KameraOne erbjuder nu ett heltäckande nyhetsutbud med allt från internationella nyheter från APTN (Associated Press Television News) till mer nischade nyhetsfeeder om specifika ämnesområden. Nytillskotten i KameraOne senaste veckan är följande: - International Film News - Special-feed med nyhetsmaterial kring Formula 1 racing - International Computer News - International Computergame news - International Web reviews - International Fashion News - Nordiska rättigheter till highlights och intervjuer från italienska fotbollens Serie A samt från engelska fotbollens Premier League. - Nordiska rättigheter till highlights och livesändningar av World Cup I längdåkning, World Cup i utförsåkning, World Cup i backhoppning och World Cup i snowboard. Vilket innebär att KameraOne nu innehåller följande nyhetskategorier: - Internationella nyheter (via APTN Associated Press News Television, världens största nyhetsbyrå) - Internationella sportnyheter Inkluderande tex ishockey highlights (svenska elitserien), fotbollshighlights och nyheter (engelska Premier League, italienska Serie A), skidåkning (World Cup längdåkning, World Cup utförsåkning, World Cup backhoppning, World Cup snowboard), Formula 1 racing special feed - Underhållningsnyheter Inkluderande APTN Entertainment, filmnyheter, musiknyheter, Teen Pop nyheter, modenyheter, motonyheter, datornyheter, webreviews, datorspelnyheter. Dessutom innehåller KameraOne mer tidlöst material såsom animationer, komedi och bloopers. KameraOne-platformen erbjuder onlinetidningar, portaler och bredbandsaktörer över hela Europa distribution och rättighetsclearing av unika nyhetsfeeder för online-bruk. Genom samarbeten med lokala nyhetsbyråer och genom tekniska applikationer specialutvecklade av Kamera kan kunderna själv lokalanpassa nyhetsmaterialet på önskat språk för omgående publicering på den egna siten. - KameraOne-platformen är erbjuder en helhetslösning. Vi kan till och med erbjuda finansieringslösningar via sponsorer och annonsörer, säger Magnus Zaar. För mer information kontakta: Magnus Zaar, Senior Director of Content Syndication & Development, tel 08-50 65 76 49 eller 0736-25 76 49, e-post: magnus.zaar@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq- techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, com hem, Ericsson, Everyday.com, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, Microsoft, SEB, Telia, Nettavisen, Nobelstiftelsen, Nordea, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Stockholm Open, Swedish Open, World Online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00240/bit0002.pdf