Microsoft tecknar partneravtal med Kamera

Microsoft tecknar partneravtal med Kamera Microsoft och Kamera, Europas ledande Internet-TV-företag, har tecknat ett avtal om partnerskap inom ramen för Microsofts Windows Media Service Provider Program. Microsofts partnerprogram är öppet för innehålls- och medieföretag inom bland annat underhållning, annonsering, produktion samt olika former av teknik för att distribuera Internet TV sändningar inom och mellan företag. I dagsläget ingår cirka 50 europeiska företag i partnerprogrammet. "Vi är mycket nöjda med att få tillgång till Kameras innovativa kompetens i vårt partnerprogram.", säger Erik Huggers, europeisk affärsutvecklare på Microsofts division för digitala medier. "Kamera är ledande inom sitt område i Europa och deras ackumulerade kunskap ger oss värdefull feedback för den fortsatta utvecklingen av Windows Media." "Partnerskapet med Microsoft innebär att vi får bättre förutsättningar att utveckla mer avancerade verktyg och applikationer för Windows Media- plattformen. Genom att vi får tillgång till betaversioner av Microsofts produkter kommer vi att kunna fortsätta ligga i utvecklingens framkant. Det gagnar våra kunder och stärker vår konkurrenskraft.", säger William Naversten, ansvarig för partnerskapet på Kamera. Se William Naversten kommentera avtalet på www.kamera.com/press. För mer information kontakta: William Naversten, Head of Business Development, Kamera, tel: 08-50 65 76 66 eller 0736-25 76 66, e-post: william.naversten@kamera.com Jenny Gejke, Informationsansvarig Kamera, tel: 08-50 65 76 30 eller 0736- 25 76 30, e-post: jenny.gejke@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq- techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, com hem, Ericsson, Everyday.com, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, Microsoft, SEB, Telia, Nettavisen, Nobelstiftelsen, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Spray, Svenska Spel, Verdens Gang, Stockholm Open, Swedish Open, World Online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/08/20001208BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/08/20001208BIT00240/bit0002.pdf