Scania Stockholm Open sänds på Internet

Scania Stockholm Open sänds på Internet Tennisintresserade i hela världen kan den 20-26 november se rörliga bilder från ATP-turneringen Scania Stockholm Open på Internet. Sändningarna produceras av Kamera, Europas ledande Internet-TV-företag. Kvalet till Stockholm Open inleds den 18 november. Från och med den 20 november sänds rörliga bilder från de aktuella tennismatcherna på Internet. Alla matcherna presenteras grafiskt i ett matchträd där man kan klicka på varje match för att se highlights, matchbollar, publikbilder och intervjuer med spelarna. Sändningarna kan ses på www.stockholmopen.se, www.svd.se, www.aftonbladet.se, www.yahoo.se och www.svt.se. Sändningarna från matcherna produceras med Kameras programformat EventTV, som tidigare använts för liknande evenemang. Kamera kommer även att producera specialprogram, reportage, vimmelbilder och intervjuer med kända och okända människor som lockats till Kungliga Tennishallen för att följa turneringen. Efter turneringens slut kommer bilderna att finnas tillgängliga på Internet i en månad. "Tack vare sändningen på Internet blir turneringen tillgänglig för alla som är intresserade av Scania Stockholm Open, men som inte har möjlighet att följa den på plats eller på TV.", säger Christer Fogelmarck, Projektledare för Scania Stockholm Open. "Kameras EventTV-format innebär stora fördelar för tittaren eftersom man kan hoppa i tiden och titta på matcherna i vilken ordning man vill.", säger Hans Victor, Senior Director of Sports på Kamera. "Med EventTV förlängs livslängden på evenemanget och vi är övertygade om att allt fler arrangörer av liknande evenemang kommer att arbeta med EventTV framöver." Årets upplaga av Scania Stockholm Open har ett av de starkaste startfälten genom åren, med fem av världens tio bästa spelare; Magnus Norman, Lleyton Hewitt, Juan Carlos Ferrero, Thomas Enqvist och Yevgeny Kafelnikov. Dessutom finns de heta unga spelarna Andreas Vinciguerra, Jan-Michael Gambill och Roger Federer på plats tillsammans med svenskarna Thomas Johansson, Jonas Björkman och Magnus Gustafsson. I samarbete mellan Kamera och Hego, officiell leverantör av statistik under Scania Stockholm Open, har även arrangörens officiella hemsida fått ett helt nytt utseende. Sidan har ny design och innehåller mycket nyttig information: statistik från tidigare turneringar, information om spelare, biljettinformation samt en affär där man kan köpa officiella Scania Stockholm Open-kläder etc. Kamera finns på plats med ett produktionsteam och bilderna produceras dels av Kamera, dels av SVT som producerar tennisbilderna för vanlig TV. För mer information om Kamera och Internetsändningen från Scania Stockholm Open, kontakta gärna: Christer Fogelmarck, Projektledare, Scania Stockholm Open, tel: 08-450 26 13, e-post: christer.fogelmarck@eventum.se Hans Victor, Senior Director of Sports, Kamera, tel: 08-50 65 76 90, e- post: hans.victor@kamera.com Jenny Gejke, Informationsansvarig, Kamera, tel: 08-50 65 76 30, e-post: jenny.gejke@kamera.com Om Kamera Kamera är ledande innovatör och partner inom Internet-TV i Europa. Vi tillgodoser våra kunders växande behov av koncept för Internet-TV genom att erbjuda ledande tekniska lösningar och en stark innehållsportfölj inom nyheter, sport och underhållning. Kameras tjänster omfattar produktion av Internet-TV, utveckling av applikationer och licensiering och distribution av innehåll för Internet-TV via e-handelsplatsen KameraOne - www.kameraone.com. Kamera har verksamhet i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Bolaget är noterat på H&Q Tech Market, http://www.hq- techmarket.com, [TICKER:KAME] Bland Kameras kunder finns; Aftonbladet, AstraZeneca, Bredbandsbolaget, Chello, com hem, Ericsson, EPO.com, Everyday.com, Finansavisen, Handbag.com, IBC Global Conferences, Investor, OM-group, Microsoft, SEB, Telia, Nettavisen, The Nobel Prize, MeritaNordbanken, Skandia, Snowdrops.com, Svenska Spel, Verdens Gang, Wideyes Swedish Open och World Online. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00360/bit0002.pdf