Ny VD på KAMI i Kalix

Report this content

Styrelsen i KAMI, Kalix Mekaniska Industrier AB, har utsett Sven Lindström till ny VD. Sven Lindström har sedan hösten 2014 varit platschef på KAMI i Kalix och har lång erfarenhet från produktions­ledande befattningar i bl a Part Construction AB och Borö-Pannan AB.

-  KAMI är föregångare inom takplåtstillverkning och förändrade hela marknaden redan under 80-talet med unika produkter. Som piggt 40-årigt bolag är målsättningen att fortsätta öka volymerna i Sverige och utomlands och samtidigt effektivisera verksamheten ytterligare, säger nytillträdde Vd:n Sven Lindström.

KAMI, grundat 1976, tillverkar högkvalitativa takprodukter i stål och aluminium för såväl nybyggnation som ROT. Exportandelen är drygt 30% och tillväxten sker i dag främst i Norden.

-  Vi har fått en stabilitet i verksamheten efter några tuffa år efter finanskrisen 2009. Vi gör just nu investeringar för att kunna flytta hem en stor del av tillbehörs­tillverkningen som tidigare producerats hos under­leverantörer och gör fortsatta marknadssatsningar i Norden och Europa. Sven har gjort ett otroligt bra arbete med kontinuerliga förbättringar i produktionen och det är naturligt att han nu tar över som VD, säger Magnus Åberg, delägare och avgående VD.

Magnus Åberg, styrelseledamot KAMI AB.
Tel: 0733-466 595.
E-post: magnus.aberg@ecoventure.se

Sven Lindström, VD KAMI AB.
Tel: 0730-816680.
E-post: sven.lindstrom@kami.se

KAMI tillverkar takpannor i stål och aluminium för renovering och nybyggnation. Produkterna marknadsförs under varumärket PLEGEL® som kombinerar metallens styrka med det vackra takpanneutseendet. PLEGEL® är enkel att montera, enkel att underhålla och ger ett elegant tak med lång livslängd. Försäljning sker främst genom återförsäljare i Norden och distributörer i Central- och Östeuropa. www.kami.se

Taggar: