Kaminexperten utvald att representera Jydespejsen i Sverige

Report this content

Kaminexperten är sedan årsskiftet svensk generalagent för danska Jydespejsen. Flera kända danska formgivare står bakom design och funktion av de danska braskaminerna. Merparten av Jydespejsen kaminer är miljöanpassade och dessutom Svanenmärkta.

Jydespejsen A/S är ett väletablerat företag och har tillverkat braskaminer i över 30 år. Företagets braskaminer är bland annat kända för sin höga kvalitet och för att optimalt utnyttja eldens egenskaper.

–     ­Vi är förstås mycket stolta över att få representera Jydespejsen på den svenska marknaden, säger Lars Holmer, VD på Kaminexperten. Extra roligt är att det var Jydespejsen som tog kontakt med oss.

Henrik Nielsen, ägare av Jydepejsen, som länge letat efter en strategisk partner i Sverige säger:

–     Med Kaminexperten har vi funnit en professionell partner i Sverige som kan leverera den servicenivå som en köpare av Jydepejsen förväntar sig. Kaminexperten har vuxit fram som en stark aktör på den svenska marknaden och har utvecklat ett effektivt och brett distributionsnät som täcker den svenska marknaden.

Satsning som gett resultat

Kaminexpertens satsning under de senaste tre åren har resulterat i en mycket positiv utveckling och omsättningen har ökat med hela 75 procent. Företagets VD Lars Holmer har medvetet arbetat med att bredda företagets profil. Kaminexperten har gått från att vara en leverantör av braskaminer i budgetsegmentet till en heltäckande leverantör på den svenska marknaden.

Idag kan Kaminexperten erbjuda sina kunder ett komplett sortiment av både insatsspisar och braskaminer.

–     Vi började vår resa redan förra året med nya varumärken i mellansegmentet, säger Lars Holmer. Jydespejsen blir nu vårt exklusiva kvalitetsmärke. Vi har även ökat antalet säljare för att kunna möte den ökade efterfrågan från våra kunder.

–     Med gemensamt kunnande, ett brett produktsortiment och ett väl utvecklat distributionsnät räknar vi med att nå en stark position på den svenska marknaden och därmed gå mot en spännande framtid, avslutar Henrik Nielsen.

För mer information, kontakta:
Lars Holmer
Kaminexperten Sverige AB
E-post: lars@kaminexperten.se

Hemsida: www.kaminexperten.se

Information om Kaminexperten Sverige AB

Kaminexperten startades år 2001 i blygsam skala i Ulricehamn. Idag finns huvudkontor och lager i Bankeryd. Verksamheten har sedan dess växt stadigt och omfattar idag ett återförsäljarnät som täcker hela Sverige.

Kaminerna köps direkt från de ledande tillverkarna i Europa och distribueras till företagets butiker runt om i Sverige på ett kostnadseffektivt sätt. Butikerna som säljer Kaminexpertens produkter är egna företagare och kan allt som behövs om kaminer och installationer. De kan erbjuda allt från ren rådgivning till kompletta installationer.

Jydespejsen

Jydespejsen är ett danskt familjeföretag som sedan 1979 har tillverkat och marknadsfört kvalitetskaminer för den europeiska marknaden.

Taggar:

Citat

– Vi är förstås mycket stolta över att få representera Jydespejsen på den svenska marknaden. Extra roligt är att det var Jydespejsen som tog kontakt med oss.
Lars Holmer, VD på Kaminexperten